Αναδημοσιεύει από το      eagainst.com      ,  ο risinggalaxy.

Το εξαιρετικό άρθρο που αναδημοσιεύω αποτελεί μια εξαιρετική εισαγωγή στο κοινωνικό φαινόμενο που ονομάζεται θεωρίες συνωμοσίας -η και αστυνομική θεώρηση της ιστορίας . Μέχρι πριν από λίγα χρόνια ίσως για τους περισσότερους να ήταν κάτι γραφικό, μόνο που μετά και τα γεγονότα στη Νορβηγία αλλά και τα εδώ πογκρόμ των νεοναζιστών το πρόβλημα είναι σοβαρό. Ακόμα και μεγάλο μέρος από κόσμο της αριστεράς έλκεται και αναπαράγει κάποιες από αυτές τις ανοησίες . Αν πραγματικά θέλουμε τα πράγματα να αλλάξουν προς το ποιο ανθρώπινο σε διάφορα επίπεδα, χρήσιμο θα ήταν να απαντάμε και να κράζουμε όπου ακούμε αυτές τις μαλακίες. Τίποτα δεν πρέπει να πέφτει κάτω. Ο φασισμός νικιέται στο δρόμο, η μεταφυσική του νικιέται με απομυθοποίηση, στοιχεία και αυτό που οι Αμερικάνοι ονομάζουν debanking.

 

***

Δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να κατανοήσει κάποιος τους λόγους για τους οποίους οι διαφόρων ειδών θεωρίες συνωμοσίας κατακλύζουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και το διαδίκτυο. Το φαινόμενο έχει αρχίσει να παίρνει μορφή μάστιγας, με όλο και περισσότερους δημαγωγούς να εμφανίζονται μέρα με τη μέρα. Μια μικρή, όμως, αναδρομή στο παρελθόν είναι απαραίτητη προκειμένου να κατανοήσουμε καλύτερα το ζήτημα. Θα δούμε πώς χρησιμοποιήθηκαν οι θεωρίες συνωμοσίας σε διάφορές ιστορικές περιόδους και θα προσπαθήσουμε να ορίσουμε τί ακριβώς εννοούμε όταν αναφερόμαστε σε αυτές:

Με τον όρο, «θεωρία συνωμοσίας» εννοούμε κάθε επιχείρημα σύμφωνα με το οποίο, ένα γεγονός ή μια σειρά από γεγονότα, ερμηνεύονται ως αποτέλεσμα συνωμοτικής, μυστικής, οργανωμένης και υπόγειας δράσης ατόμου ή ομάδας ανθρώπων (π.χ. πολιτικής  παράταξης ή κυβερνήσεων ή συνασπισμών).Στην ευρύτερη πολιτική γλώσσα, αποκαλούμε «θεωρία συνωμοσίας» οποιοδήποτε (αυθαίρετο) συμπέρασμα προκύπτει μέσω μη έγκυρων πληροφοριών, δίχως να υπάρχουν αποδείξεις και τεκμήρια ή, έστω, ορθολογική ερμηνεία των καταστάσεων και των γεγονότων βάσει μιας προκαθορισμένης, σαφούς και, κατά συνέπεια ελέγξιμης, μεθοδολογίας. Πρόκειται για παραληρητικές και κατασκευασμένες ιστορίες που περισσότερο μοιάζουν με σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά πλασάρονται ως «αληθινές» ή «πιθανές» εξαιτίας μιας αληθοφάνειας που τους προσδίδεται.

Όλοι λίγο πολύ έχουμε δει προπαγανδιστές να κάνουν λόγο για κάποια «Νέα Τάξη Πραγμάτων», να μιλούν για τους Ιλλουμινάτι, να υποστηρίζουν ότι η τρομοκρατική επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου ήταν εσωτερική δουλειά κάποιων συνωμοτών (κυρίως Εβραίων) – θεωρίες που πολλές φορές φαντάζουν διαφωτιστικές σε ένα κοινό που δεν έχει τύχει να έρθει σε επαφή με την έρευνα, την πολιτική φιλοσοφία, τις τέχνες και τις επιστήμες, και ως εκ τούτου, αδυνατεί να δώσει λογικές εξηγήσεις και να φτάσει στη διατύπωση λογικών συμπερασμάτων αναφορικά με τα σημαντικότερα πολιτικά προβλήματα που ταλανίζουν τον πλανήτη. Πόσες φορές δεν έχουμε παρακολουθήσει εκπομπές στις οποίες γίνεται εκτεταμένη αναφορά σε θεωρίες περί «Παγκόσμιας Διακυβέρνησης» ή «Κούφιας γης»; Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει να μιλούν για «αεροψεκασμούς», UFO, μυστικά ταξίδια στο διάστημα;  Πόσο συχνό είναι να διαβάζουμε ή ν’ ακούμε ανθρώπους να υποστηρίζουν ότι ο Michael Jackson ή ο Elvis Prisley είναι ζωντανοί και μάλιστα, εγκατεστημένοι σε κάποιο δάσος της Ουγγαρίας, μακριά από την δημοσιότητα; Ποιός δεν έχει υπ’ όψιν του τις περίφημες δοξασίες περί «κλωνοποιημένου Hitler»; Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει από συνομιλητές μας να υποστηρίζουν ανοιχτά τέτοιου είδους απόψεις;

Παρένθεση: α) Με το άρθρο αυτό δεν στοχεύουμε να πείσουμε τους αναγνώστες μας να σταματήσουν να εξετάζουν το παρασκήνιο  του πολιτικού μας θεάτρου σκιών και να αποδεχτούν την πραγματικότητα με βάση αυτά που βλέπουν από τα επίσημα δελτία των Μέσων Ενημέρωσης. Κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό για εμάς που θεωρούμε ότι το υπάρχον πολιτικό σύστημα και τα ΜΜΕ δεν μας αντιπροσωπεύουν. Αντιθέτως, προσπαθούμε να ενεργοποιήσουμε την κριτική ικανότητα του καθενός (όπως και τη δική μας), μέσω ενός σκεπτικού λογικής συνοχής και διαύγασης των καταστάσεων. β) Ούτε, επίσης, ισχυριζόμαστε ότι συνωμοσίες δεν γίνονται και δεν υπάρχουν. Απεναντίας, με μεγάλη ευκολία θα λέγαμε πως ολόκληρο το πολιτικό μας σύστημα έχει στηθεί πάνω σε συνωμοσίες, απάτες, σκευωρίες, προβοκάτσιες και μακιαβελισμούς. Αυτό που μας ενδιαφέρει, όμως, είναι ο τρόπος που προσεγγίζουμε και κατανοούμε το γίγνεσθαι, δίχως να πέφτουμε στην παγίδα της αυθαιρεσίας της σκέψης, αλλά παράλληλα, και δίχως να καταρρακώνουμε τον αυθορμητισμό μας μέσα στα πλαίσια ενός επιστημονίστικου «ορθολογισμού!»

Ποιοί είναι οι συνωμοσιολόγοι;

Συγγραφείς και «ερευνητές» της συμφοράς, πανούργοι έμποροι βιβλίων, απαίδευτοι ή απλώς φιλοχρήματοι δημοσιογράφοι, εκφωνητές ραδιοφωνικών εκπομπών ή παρουσιαστές τηλεοπτικών παραγωγών – όλοι τους πάνω απ’ όλα, έμποροι, τις περισσότερες φορές με έντονο εθνικιστικό χαρακτήρα και άλλοτε με μια πιο ελευθεριακή επίφαση, λειτουργούν ως «διαμορφωτές συνειδήσεων», προσπαθώντας ν’ αποκοιμίσουν το κοινό με τον αόριστο, τρομολαγνικό και διφορούμενο λόγο τους, χρησιμοποιώντας μια έμμετρη παραπλανητική προπαγάνδα. Άλλες φορές προσπαθούν να επιβάλουν τη γνώμη τους δημαγωγώντας και άλλοτε εκστομίζουν ατεκμηρίωτες ασυναρτησίες, με στόχο να εκμεταλλευτούν τον φόβο που αισθάνεται ο σύγχρονος άνθρωπος μπροστά στο άγνωστο μέλλον, την εργασιακή ανασφάλεια, τα πολιτισμικά αδιέξοδα, τα ξενοφοβικά σύνδρομα, βυθίζοντάς τον ακόμα περισσότερο στην λήθη και την σύγχυση, ωθώντας τον, έτσι, ακόμα περισσότερο στην αλόγιστη χρήση μιας μή-δημιουργικής φαντασίας την οποία μια μεγάλη μερίδα του κοινωνικού συνόλου χρησιμοποιεί ως μέθοδο φυγής ή ως μέσο για μία άσκοπη, αυτοτιμωρητική αλγολαγνεία.

Ένας από τους πιο διάσημους συνωμοσιολόγους είναι ο Alex Jones, ο οποίος για πολλούς αποτελεί κύριο εκφραστή της Αμερικάνικής ακροδεξιάς – όχι των νεοσυντηρητικών ή Ευαγγελικών του G.W.Bush, αλλά σκληροπυρηνικών παλαιο-συντηρητικών οργανώσεων όπως η “Birch Society” και άλλων παρόμοιων νεοναζιστικών σχηματισμών που ανήκουν στον ευρύτερο χώρο των survivalists. Στους κύκλους αυτούς πολλοί έχουν ως βασικό σλόγκαν το εξής: «Αποθηκεύστε όσα περισσότερα τρόφιμα και πυρομαχικά μπορείτε γιατί ο Ομπάμα θα φέρει τον κομμουνισμό στις Η.Π.Α». Πηγές (The rag blogConspiracism, Right Wing Populism and Alex JonesAlex Jones Exposed.)

Αναφορικά με την πολιτική κατεύθυνση του Alex Jones υπάρχει διχογνωμία: πολλοί τον θεωρούν ως “right wing libertarian” (ένα είδος συντηρητικών Νεοφιλελεύθερων Αμερικάνών!). Η αλήθεια είναι ότι λόγω της υπερπροβολής του είναι αναγκασμένος να υιοθετεί ένα περισσότερο “political correct” προφίλ, κρύβοντας τον πραγματικό του εαυτό και αποφεύγοντας να διατυπώνει άμεσα τα ξενοφοβικά-ρατσιστικά του επιχειρήματα.

Η ιστορία της συνωμοσιολογίας

Ο Peter Knight (σ.36) ερευνώντας την επιρροή των θεωριών συνωμοσίας στην Αμερικάνικη ιστορία, αναφέρει πως από το τέλος του Αμερικάνικου Εμφυλίου, στα πρώτα χρόνια της ανεξαρτησίας των Αφροαμερικάνων, αναπτύχθηκαν διάφορές θεωρίες συνομωσίας, τόσο από τους λευκούς όσο και απ’ τους αφροαμερικάνους. Μέσα σ’ όλα όμως ξεχώριζαν οι απόψεις  των λευκών συνωμοσιολόγων σύμφωνα με τις οποίες οι μαύροι σχεδίαζαν την υποδούλωση του Νότου – επιχείρημα που χρησιμοποιήθηκε κυρίως ως κίνητρο προκειμένου να ξεκινήσουν τραγικοί ρατσιστικοί διωγμοί και για να  δικαιολογηθούν βίαιες επιθέσεις και δολοφονίες Αφροαμερικάνων. Από την άλλη, οι αφροαμερικάνοι υιοθέτησαν την αντίληψη πως οι λευκοί ετοιμάζονταν να προβούν σε μαζικές εκκαθαρίσεις. Το γεγονός αυτό ο Knight το θεωρεί ως θεωρία  συνωμοσίας από την πλευρά των Αφροαμερικάνων, αλλά, περισσότερο φαίνεται να πρόκειται για  μια αλήθεια δοσμένη με μεγάλη δόση υπερβολής εξαιτίας του ότι οι λευκοί πράγματι, διαρκώς επιχειρούσαν να περιορίζουν τις ελευθερίες των μαύρων. Ταυτόχρονα ήταν διάχυτος και ο φόβος πως τα εγκλήματα που είχαν διαπράξει οι λευκοί κατά των αυτοχθόνων αμερικάνων (ινδιάνων), δεν θα δείλιαζαν να τα διαπράξουν και εναντίον του μαύρου πληθυσμού εφ’ όσον το έκριναν «αναγκαίο».

Ο Taguieff, στο ιδιαίτερα ογκώδες βιβλίο του «Θεωρίες Συνωμοσίας, Εσωτερισμός, Εξτρεμισμός» αναφέρει πως στην Ευρώπη οι θεωρίες συνωμοσίας χρησιμοποιήθηκαν αρχικά από αντεπαναστάτες κατά την διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης.

Οι “Ιλλουμινάτι”: Ίσως η  διασημότερη θεωρία συνωμοσίας στις μέρες μας. Το τάγμα των  «Πεφωτισμένων» (όπως ακριβώς μεταφράζεται) αντιμετωπίστηκε από τους  συντηρητικούς Χριστιανούς με υπερβολική εχθρότητα. Ακόμα και σήμερα  διάφοροι συνωμοσιολόγοι ισχυρίζονται πως το τάγμα αυτό δρα μυστικά με στόχο είτε να πλήξει τις παραδόσεις και τα έθιμα ενός λαού. Αγνοούν, βέβαια, πως η διάρκεια ζωής του τάγματος των «Πεφωτισμένων» δεν ξεπέρασε τα δέκα χρόνια (1776–1785)…. (Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι συνωμοσιολόγοι υποστηρίζουν πως οι  «Ιλλουμινάτι» δεν εξαφανίστηκαν, αλλά επιβίωσαν μέσα σε υπόγειες στοές, οργανώνοντας μυστικές κοινωνίες με σκοπό την υποδούλωση του ανθρώπινου γένους στον Σατανά!)

Το ίδιο το σύνθημα της Γαλλικής Επανάστασης «Ελευθερία, Ισότητα, Αδελφότητα» έγινε  αφορμή ώστε αρχικά μια μικρή «σέχτα» συνωμοσιολόγων προπαγανδιστών να εξαπολύσουν την αντεπαναστατική τους προπαγάνδα υποστηρίζοντας πως ολόκληρο το κίνημα κατευθύνεται από «μυστικές συνωμοσίες» με άμεσο στόχο την καταρράκωση των «ηθικών αξιών» της Γαλλικής κοινωνίας (ό,τι δηλαδή λέγεται και για τα περισσότερα ελευθεριακά κινήματα σήμερα). Πολλοί από αυτούς προκειμένου να πείσουν τις μάζες να μην υποστηρίξουν την  Επανάσταση, δεν δίστασαν να ταυτίσουν την λέξη «αδελφότητα» με τις «μυστικές κοινότητες» και τα «μυστικιστικά αδελφάτα» (δηλαδή με την μασονία), τα οποία αποσκοπούσαν στην «απομάκρυνσή των ανθρώπων από τις αρχές του Χριστιανισμού».

Η Γαλλική εφημερίδα, Le Point έγραψε:

      Στην εποχή μας, που η θρησκεία υποχωρεί και  επικρατεί ο πολιτικός σκεπτικισμός, η ανάγκη για πίστη, η επιθυμία φυγής από την πραγματικότητα οδηγούν στις θεωρίες συνωμοσίας, τον εσωτερισμό  και την επινόηση μιας παρανοϊκής ιδεολογίας και μυθολογίας που κατακτά  ένα τεράστιο κοινό. Ο Ταγκυέφ είναι ο ευπρόσδεκτος αποκρυπτογράφος τους.».

Εβραϊκές συνωμοσίες και μασονία: Σχεδόν οι περισσότερες θεωρίες συνωμοσίας θεωρούν τους Εβραίους υπαίτιους για  όλα τα δεινά της ανθρωπότητας με αποκορύφωμα το υπερβολικά διαδεδομένο  επιχείρημα ότι «Οι Εβραίοι υπάλληλοι στους Δίδυμους Πύργους γνώριζαν για  την επίθεση και απουσίασαν από τη δουλειά τους εκείνη τη μέρα». Δυστυχώς, η  φασίζουσα πολιτική του κράτους του Ισραήλ και η κατασταλτική δράση του ενάντια στον αγώνα του λαού της Παλαιστίνης, καθώς και οι σφαγές στον Λίβανο, εξακολουθούν να δίνουν άλλοθι στους διάφορους ακροδεξιούς συνωμοσιολόγους.

Μια από τις ευρύτερα διαδεδομένες αντι-σημιτικές θεωρίες συνωμοσίας, όμως, είναι «Τα πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών», (βιβλίο που σήμεραπροωθείται συστηματικά από τα ολοκληρωτικά καθεστώτα της Μέσης Ανατολής) όπως αναφέρουν οι Back και Solomos, ξεκίνησε στην Γαλλία κάπου μεταξύ 1894 και 1899 διαρκούσης της υπόθεσης Dreyfus. Η Γαλλική δεξιά κατηγορούσε τον Dreyfus πως υποκινούσε μυστική συνωμοσία με σκοπό την υποδούλωση της ανθρωπότητας από την φυλή των Εβραίων – κατηγορία που υποστήριξε επίσης και η Ρώσικη αστυνομία προκειμένου να δικαιολογήσει την Τσαρική αντί-εβραϊκή πολιτική. Κατά την διάρκεια της εποχής εκείνης, γράφει η Άννα ‘Αρεντ, ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένη η άποψη ότι οι Εβραίοι μαζί με τους Μασόνους προετοιμάζονταν για τη δημιουργία ενός δικού τους «υπερ-κράτους». Με βάση τις περιγραφές της, οι αντί-σημιτικές θεωρίες συνωμοσίας από τα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα, αγκαλιάστηκαν πλατιά από τον «όχλο» (μια μάζα ανθρώπων, σύμφωνα με την ίδια, που δεν γνωρίζει τι θέλει και αναζητά ηγέτες, δόγματα και ζωτικά ψεύδη, κοινώς η υλική βάση του φασισμού/ολοκληρωτισμού), και, κατά κάποιον τρόπο, αποτελούσαν αναπόσπαστο κομμάτι της προπαγάνδας των ολοκληρωτικών καθεστώτων (βλ. Η γέννεση του Ολοκληρωτισμού, κεφάλαιο «Αντισημιτισμός: μια εκτροπή της κοινής λογικής»).

Πάνω σε παρόμοια συμπλέγματα θεωριών συνωμοσίας έχτισαν την προπαγάνδα τους και οι Εθνικοσοσιαλιστές, στη Γερμανία του μεσοπολέμου.Υποστήριζαν πως οι κομμουνιστές μαζί με τους Εβραίους σχεδίαζαν να κατακτήσουν και να υποδουλώσουν την Ευρώπη. Έτσι, μέλη του Ναζιστικού Κόμματος, το 1933 έβαλαν φωτιά στο Γερμανικό κοινοβούλιο, επιρρίπτοντας τις ευθύνες της επίθεσης στους κομμουνιστές και τους Εβραίους, με αποτέλεσμα να εξαπολυθεί ένα αμείλικτο πογκρόμ ενάντια σε όλους τους «εχθρούς  του Τρίτου Ράιχ» (πολιτικούς αντιπάλους, ακτιβιστές, καλλιτέχνες, δημοσιογράφους, κάθε είδους μειονότητες…). Η βία, η καταστολή, οι πολιτικές  δολοφονίες, οι διώξεις και η κρατική τρομοκρατία κυριάρχησαν παντού κάτω από την επίφαση της κομμουνιστικής και εβραϊκής απειλής.

Όμως ούτε από την Σοβιετική Ένωση απουσίαζαν οι καθεστωτικές θεωρίες συνωμοσίας, οι οποίες μάλιστα ήταν παρόμοιας φύσης με αυτές που όλοι, λίγο πολύ, γνωρίζουμε.  Η ανάγκη της εύρεσης κατασκόπων ήταν αρκετή για να στείλει οποιονδήποτε αντιφρονούντα στην φυλακή ή στο εκτελεστικό απόσπασμα. Εκατομμύρια εκτελέστηκαν καθώς το δικτατορικό Σοβιετικό καθεστώς διατυμπάνιζε συνεχώς πως «η σοσιαλιστική Πατρίδα βρίσκεται κάτω από την απειλή της επιτιθέμενης μπουρζουαζίας». Από τα πρώτα χρόνια ύπαρξης της Σοβιετικής Ένωσης και της εγκαθίδρυσης των Μπολσεβίκων στην εξουσία, η κομματική ηγεσία ταύτιζε κάθε αντι-κομματική δράση με την «απειλή ενάντια στην «εργατική» εξουσία των Σοβιέτ», παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες φωνές που τάσσονταν ενάντια στην σιδερένια πειθαρχεία και την άκρως γραφειοκρατική δομή του κόμματος των Μπολσεβίκων, προέρχονταν εξίσου από κομμουνιστικούς ή ελευθεριακούς κύκλους. Οι επιθέσεις των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων της Αντάντ που είχαν ως ουσιαστικό στόχο την παλινόρθωση του Τσαρικού καθεστώτος, έδινε άλλοθι στην κατασταλτική δράση του κόμματος, που δεν δίσταζε να ονομάζει οποιαδήποτε αντικαθεστωτική γνώμη ως «αντι-Σοβιετική», με αποκορύφωμα την εξέγερση της Κρονστάνδης (Μάρτιος του 1921) που καταγγέλθηκε ως «αντι-Σοβιετική συνωμοσία αναρχικών και λευκοφρουρών», πράγμα αδύνατο αφού οι αναρχικοί είχαν πρωτοστατήσει στους αγώνες εναντίων των Τσαρικών στρατηγών αλλά και των ιμπεριαλιστών της Δύσης. Εκατοντάδες  χιλιάδες εκτελέστηκαν μετά την καταστολή της εξέγερσης ή πέθαναν στις  φυλακές!

Ένα από τα πιο έντονα χαρακτηριστικά της προπαγάνδας πάνω στην οποία ο διάδοχος του Λένιν, Ι.Β. Στάλιν, στηρίχθηκε προκειμένου να προετοιμάσει ένα νέο σχέδιο μαζικών εκκαθαρίσεων κατά τα δύο τελευταία χρόνια της ζωής του, ήταν, πάνω κάτω, η ίδια συνωμοσιολογία περί «παγκόσμιας κυριαρχίας των Εβραίων,» αναφέρει η Άρεντ (σ. xxii). Η διαφορά όμως με τις διώξεις του 1933, έγκειται στο γεγονός ότι, αυτήν την φορά στο στόχαστρο είχαν βρεθεί οι χώρες «δορυφόροι» της ΕΣΣΔ. Μερικές από τις κραυγαλέες περιπτώσεις, ήταν η υπόθεση της Ana Pauker στη Ρουμανία, η δίκη του  Slansky στην Τσεχοσλοβακία και του László Rajk στην Ουγγαρία αντίστοιχα. Κάτω από τα μέτρα αυτά, πολλά υψηλόβαθμα στελέχη των Κομμουνιστικών Κομμάτων, λόγω της Εβραϊκής τους καταγωγής αναγκάστηκαν να απομακρυνθούν από τις θέσεις τους, κατηγορούμενοι για «υπόθαλψη Σιωνιστικής συνωμοσίας» και, «υποστήριξη στον Αμερικάνικό ιμπεριαλισμό!»

Σήμερα, η πλειονότητα των θεωριών συνωμοσίας θέλει την «μαζική μετανάστευση» και την εισροή μουσουλμάνων στον Δυτικό κόσμο ως υποκινούμενη από τους Σιωνιστές ή τους Ιλλουμινάτι (χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Νορβηγού μακελάρη, Άντρε Μπρέιβικ), είτε ως αποτέλεσμα συνωμοσιών κομμουνιστών που βρίσκονται πίσω από μεγάλα κέντρα αποφάσεων με σκοπό την «καταστροφή των Ευρωπαϊκών  παραδόσεων» ή την «εξασφάλιση φτηνού εργατικού δυναμικού». Δεν θα πρέπει να παραλείψουμε πως παρατηρείται αύξηση των νεοναζιστικών οργανώσεων στις Η.Π.Α  τον τελευταίο χρόνο, η οποία αγγίζει το 250%. Κυρίως σε ότι αφορά την Ελλάδα, πόσες φορές δεν έχουμε έρθει σε επαφή με ανθρώπους που κάνουν λόγο για «Σιωνιστικές κρυφές ατζέντες που έχουν βαλθεί να αλλοιώσουν τις παραδόσεις μας μέσω της μαζικής μετανάστευσης,» ή για την περιβόητη επιστολή φάντασμα του Κίσσιγκερ, για τα σχέδια εξισλαμισμού της Ελλάδας από τους Τούρκους, για «προδότες» και «ανθέλληνες»… Βέβαια, δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει το γεγονός πως η συνωμοσιολογία στην Ελλάδα έχει πάρει τέτοιες απειλητικές διαστάσεις! Ίσως τελικά, η Ελλάδα να είναι η μόνη χώρα στον κόσμο στην οποία τυπώνονται λεξικά δίχως την λέξη «ορθολογισμός» στην κατηγορία του «Ο!»

Η φύση των θεωριών συνωμοσίας

Για ποιόν λόγο τελικά οι θεωρίες συνωμοσίας έχουν τόση μεγάλη πέραση σήμερα; Μια απάντηση, στο ερώτημα αυτό μας έχει δοθεί ήδη από την Le Point, όπως προαναφέρθηκε. Η πιο διαδεδομένη, βέβαια, εξήγηση του φαινομένου περιορίζεται στην επισήμανση της έλλειψης μορφωτικού επιπέδου, της έλλειψης κριτικής σκέψης κλπ…. Αν και η θέση αυτή, ως προφανής, δεν μπορεί ν’ αμφισβητηθεί, δεν προάγει τη συζήτηση αφού ανάγει το πρόβλημα στον εαυτό του. Ωστόσο, αν προσπαθήσουμε να δούμε τα πράγματα από μια περισσότερο πολιτική-κοινωνική οπτική γωνία, η στροφή του ανθρώπου προς την συνωμοσιολογία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το σύμπτωμα του συμπτώματος.

Κύρια αιτία που μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού έλκεται από αυτήν οφείλεται στην αποτυχία της εργαλειακής καπιταλιστικής «ορθολογικότητας» να πετύχει τους σκοπούς της, ευημερία και κοινωνική πρόοδο, στο εμπειρικό επίπεδο. Όσο ο homo economicus παρασέρνει τα πάντα στο πέρασμά του, μέσω της αλόγιστης κυριαρχίας της παραγωγής και του οικονομισμού σε κάθε τομέα της ζωής, όσο η κουλτούρα της κατανάλωσης και η δικτατορία της ασημαντότητα θα συνεχίζουν να παρασέρνουν τα πάντα στη δίνη τους, τόσο ο μέσος άνθρωπος θα αναζητά καταφύγιο σε μη ορθολογικές βάσεις.

Από την άλλη, ο άκαμπτος ορθολογισμός μπορεί να αποβεί το ίδιο επιζήμιος με την συνωμοσιολογία. Η λογική του «πιστεύω μόνο σε αυτό που βλέπω και μπορώ άμεσα να το  αποδείξω» μπορεί να οδηγήσει εξίσου σε ακρισία. Η αντίληψη του «λειτουργώ πάντα και μόνο με βάση έμπρακτες, χειροπιαστές αποδείξεις», καταρρακώνει την ενστικτώδη σύλληψη απαντήσεων που πολλές φορές μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα γόνιμη (ο αυστηρός και δογματικός ορθολογισμός απορρίπτει ως έγκυρη πηγή ερμηνείας ενός γεγονότος μια απλή καθημερινή σκέψη ή εικασία), μειώνει την κριτική σκέψη στα πλαίσια της αναζήτησης συγκεκριμένης μορφής υλικού για έρευνα, καλλιεργώντας ένα είδος ψυχρού ρομποτισμού στην σκέψη, που καταντά ένα απάνθρωπο και αντι-κοινωνικό εργαλείο.

Οι συνωμοσιολόγοι λειτουργούν ως προπαγανδιστές υπέρ του  ίδιου του συστήματος που υποτίθεται ότι πολεμούν. Για παράδειγμα, καλούν τις μάζες  να αντισταθούν στο τραπεζικό σύστημα που, όπως λένε, το ελέγχουν οι«μυστικές εταιρείες», συμβάλλοντας στην δημιουργία ενός κινήματος αντίδρασηςβασισμένο σε λάθος πρότυπα αντίστασης (δηλαδή, στην ουσία, ευνουχίζουν κάθε κινηματική δυναμική). Παροτρύνουν τον πληθυσμό μιας χώρας να αποδοκιμάσει τους τραπεζίτες, τους πολιτικούς, τους δικαστές κλπ., χωρίς όμως να στοχεύουν στον καπιταλισμό καθ’ αυτό, δίχως να αντιπροτείνουν κάποια βιώσιμη λύση, χωρίς κανένα όραμα… Συνήθως λειτουργούν προπαγανδιστικά, προσπαθώντας να πείσουν τμήματα ενός πληθυσμού ν’ αντισταθούν στα σχέδια μιας διεφθαρμένης κυβέρνησης, αλλά ταυτόχροναπαροτρύνουν τους αποδέκτες τους να μείνουν ενωμένοι κάτω από την σημαία ενός έθνους (στο οποίο έτυχε να γεννηθούν), κάτω από μια θρησκεία, περιχαρακώνοντάς τους εντός πάσης φύσεως ετερόνομων θεσμών και όχι με βάση τις αξίες του ανθρωπισμού, του διεθνισμού, της αυτονομίας. Θα μπορούσαμε στο σημείο αυτό να θεωρήσουμε ως υπαίτια τη «μη ταύτιση» του μεταμοντερνισμού, το γεγονός πως έχει χαθεί κάθε ρόλος στην κοινωνία, κάθε νόρμα και αξία; Η απάντηση είναι μάλλον θετική. Διότι, όπως έχουμε υποστηρίξει πολλές φορές, το πολιτισμικό κενό που επέφερε ο μεταμοντερνισμός, γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης από προγονόπληκτους πατριδολάγνους που βρίσκουν αφορμή να πλασάρουν την (συνωμοσιολογική πάντοτε) προπαγάνδα τους, υπέρ της επιστροφής στις αξίες της πατρίδας, της θρησκείας και της ηθικής της εργασίας.

Οι θεωρίες συνωμοσίας και η «ορθολογικότητα» του καπιταλισμού

Σε μια περίοδο που το καπιταλιστικό σύστημα ταλανίζεται από τις εγγενείς αδυναμίες του δεν φαίνεται καθόλου παράξενο το γεγονός ότι συντηρητικές ιδεολογίες κερδίζουν έδαφος. Μια από τις βασικότερες επιδιώξεις των συνωμοσιολόγων είναι να τονίζουν πως τα τεράστια προβλήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε σήμερα δεν αποτελούν παράγωγα της φύσης του καπιταλισμού, αλλά αποτελέσματα π.χ. της διαφθοράς στο πολιτικό σκηνικό και «των συνωμοσιών που σκαρφίζονται οι πολιτικοί ηγέτες μεταξύ τους και σε συνεργασία μ’ αυτούς που ελέγχουν τις πολυεθνικές», προωθώντας έτσι έμμεσα αλλά σταθερά, την ιδέα ότι τάχα ο καπιταλισμός θα μπορούσε να δώσει καρπούς, κάτω από ένα καθεστώς διαφάνειας. Πάνω σε αυτήν την συνωμοσιολογία στηρίζει την πολιτική του εκστρατεία ο γνωστός Αμερικάνός Ρεπουμπλικανός Ron Paul, διακηρύσσοντας ότι το πρόβλημα δεν είναι ο καπιταλισμός καθ’ αυτός, αλλά ο κορπορατισμός (μυστικές συνωμοσίες μεταξύ κυβέρνησης και πολυεθνικών εταιρειών)…

Η ιδέα και μόνο ότι ο καπιταλισμός θα μπορούσε να αποβεί αποδοτικός είναι, στην καλύτερη περίπτωση, μυωπική και προβληματική. Ο καπιταλισμός δεν είναι, από τη φύση του, δημοκρατικός ώστε να απαιτήσουμε πολιτική διαφάνεια! Οι πολιτικές ελευθερίες που απολαμβάνουμε μέχρι σήμερα δεν είναι το αναπόφευκτο αποτέλεσμα της καπιταλιστικής ανάπτυξης, αλλά,αντίθετα, κατακτήθηκαν με αγώνες ενάντια σ’ αυτόν. Τα κοινωνικά κινήματα που αναπτύχθηκαν κατά τους προηγούμενους αιώνες, η Γαλλική και Αμερικάνική Επανάσταση, εμπεριέχουν ένα σπέρμα δημοκρατίας το οποίο θα κληροδοτήσει με τη σειρά του το εργατικό κίνημα σε συνδυασμό με τα διάφορα άλλα χειραφετησιακά κινήματα των μειονοτήτων, των γυναικών (φεμινιστικό κίνημα) των ομοφυλόφιλων κλπ…. Ο καπιταλισμός, σαν σύστημα, περιορίζεται στην παραγωγή και κατανάλωση, στην εργαλειακή του «ορθολογικότητα» δίχως να κοιτά τίποτα πέρα από την άμεση μεγιστοποίηση του κέρδους με κάθε τρόπο.

Αν εξετάσουμε τον καπιταλισμό όχι μόνο σαν οικονομικό σύστημα (οικονομισμό/εργατισμό/παραγωγισμό), αλλά προσπαθώντας να δούμε τις επιπτώσεις της εφαρμογής του στο εμπειρικό επίπεδο, δηλαδή αν τον εξετάσουμε από «φιλοσοφική» βάση, θα βρούμε την αφετηρία του στη θεώρηση του Thomas Hobbes (βλ. “Λεβιάθαν” – 1651). Ο Hobbes (κυριότερος εκπρόσωπος της «Σχολής του Φυσικού Δικαίου»), χαρακτηρίζει τον άνθρωπο από τη φύση του ιδιοτελή και ανίκανο να αυτοκυβερνηθεί, εξαιτίας αυτής ακριβώς της ιδιοτέλειάς του.

      Τα πάθη που ωθούν τους ανθρώπους προς την ειρήνη είναι ο φόβος του  θανάτου, η επιθυμία των πραγμάτων που απαιτούνται για μιαν άνετη  διαβίωση και η ελπίδα ότι αυτά θ’ αποκτηθούν με την εργατικότητα. Ο ορθός λόγος προβάλλει τους κατάλληλους όρους για ειρήνη, έτσι ώστε οι άνθρωποι να οδηγηθούν σε συμφωνία. Αυτοί οι όροι αποκαλούνται,  αλλιώτικα, Νόμοι της Φύσης…

(Hobbes, ό.π., 198).

Συνοψίζοντας, η πρόταση του Hobbes είναι η απόλυτη εξουσία και η καταστολή… Τη σκυτάλη, έπειτα, πήρε ο οικονομολόγος Adam Smith, ο οποίος συμμερίζεται την ίδια άποψη περί ιδιοτελούς και συμφεροντολογικής  «φύσης» του ανθρώπου, αλλά αντί για την απόλυτη κεντρική εξουσία, προωθεί την αντίληψη ότι ο «ιδιοτελής άνθρωπος» μπορεί  να κυβερνηθεί «δημοκρατικά», χάριν των νόμων της αγοράς που προσδίδουν, ως κίνητρο, το κέρδος. Έτσι λοιπόν γεννήθηκε ο homo economicus, ο οποίος κατάργησε ολοκληρωτικά τον homo sapiens.

Αν μελετήσει κανείς τους Adam Smith, Milton Friedman, τον Ludwig Von Misses και άλλους παρόμοιους οικονομολόγους θα διαπιστώσει, μια επιστημονίστικη θεωρία χτισμένη πάνω σε αυθαίρετα συμπεράσματα αναφορικά με την «ανθρώπινη φύση». Τούτο βέβαια το κεφάλαιο είναι μάλλον τεράστιο και καλό θα ήταν να μην επεκταθούμε παραπάνω εδώ. Εν συντομία θα λέγαμε ότι η ανθρώπινη φύση είναι κάτι τελείως απροσδιόριστο ώστε να μπορούμε να μιλήσουμε με βεβαιότητα πάνω σ’ αυτή. Αν υποθέσουμε ότι ο άνθρωπος γεννιέται «φύση καλός» ή «φύση κακός», τότε οι αλλαγές που υφίσταται στο χαρακτήρα του θα πρέπει να είναι και αυτές κομμάτι της φύσης του, κάτι που επιβεβαιώνει την πολυπλοκότητα της έννοιας «ανθρώπινη φύση», μην επιτρέποντάς μας να καταλήξουμε σε ένα κρίσιμο συμπέρασμα, πάνω στο οποίο θα χτίσουμε μια ολόκληρη «επιστημονική» κοσμοθεωρία. Κατ’ αυτόν τον τρόπο λοιπόν, βλέπουμε πως και ο ίδιος ο καπιταλισμός δεν είναι όσο ορθολογικός υποτίθεται ότι είναι. Όλοι αυτοί που έχουν για φιλοσοφική και «επιστημονική» αφετηρία, μία μόνο πτυχή της πολύπλοκης ανθρώπινης φύσης, αγνοούν τις συμπεριφορικές θεωρίες, την ψυχανάλυση, την ψυχολογία, την  οντολογία, κλπ. Η εργαλειακή αυτή «ορθολογικότητα» λοιπόν του καπιταλισμού, δεν καταστέλλει μόνο την αρνητική πλευρά της «ανθρώπινης φύσης» (όπως θα έπρεπε κανονικά), αλλά, στην πραγματικότητα, επισκιάζει με τα αρνητικά της τοόλον, δημιουργώντας, κατ’ αυτόν τον τρόπο, καταπιεστικές κοινωνίες.

Το αν τελικά, θα κατορθώσει ο σύγχρονος Δυτικός άνθρωπος να μετριάσει τον ορθολογισμό με τον εμπειρισμό, βρίσκοντας τη χρυσή τομή στα δύο αυτά αντικρουόμενα άκρα, είναι κάτι που δεν μπορεί να απαντηθεί έτσι εύκολα. Απαιτεί μεγάλη προσπάθεια ώστε να συνειδητοποιήσουμε το ρόλο μας μέσα στην κοινωνία, την έλλειψη δημοκρατίας που μας περιβάλει και τον τρόπο με τον οποίον θα βρούμε μόνοι μας τον δρόμο μέσα σε όλο αυτό το αδιέξοδο που βιώνουμε.

Τέλος, όπως είχαμε αναφέρει και σε παλαιότερο άρθρο, η παρούσα «οικονομική κρίση» δεν είναι απλώς οικονομική. Για άλλη μια φορά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την οικονομίστικη λογική των εργαλειακών ορθολογιστών: για ένα Νεοφιλελεύθερο, η κρίση είναι οικονομική γιατί το χρήμα και το κέρδος καθορίζουν και  ελέγχουν τα πάντα. Στην πραγματικότητα όμως η κρίση είναι και πολιτισμική. Επιπρόσθετα, υπάρχει και κρίση των αξιών. Ο  κομφορμισμός, ο υπερκαταναλωτισμός και η απάθεια κυριαρχούν, καθιστώντας τους πληθυσμούς ευάλωτους στα φασιστικά ιδεώδη:

Αναπόσπαστο  κομμάτι της Ευρωπαϊκής ιστορίας είναι οι αποικιοκρατίες και η καλλιέργεια της συνείδησης του «ανώτερου λευκού Ευρωπαίου». Ίσως η έλλειψη ρευστού στις διεθνές αγορές και η συνεχόμενη απώλεια θέσεων εργασίας να βοήθησαν στο να μετατραπούν οι μετανάστες και γενικά οι ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, σε αποδιοπομπαίοι τράγοι, αλλά τα διάφορα συμπλέγματα ανωτερότητας ήταν πάντα παρόντα στην συνείδηση του «Δυτικού  ανθρώπου». Η οικονομική κρίση απλώς βοήθησε να βγει στην επιφάνεια αυτού του είδους η «Ευρωπαϊκή ανωτερότητα» ενώ προηγουμένως οι political correct πολιτικές προσπαθούσαν να την συγκαλύψουν, πείθοντας σειρές γενεών ότι το κράτος και οι διάφορι κατασταλτικοί θεσμοί δεν είναι εχθροί μας αλλά μας προστατεύουν από πάσης φύσεως αδικία. Μέχρι όμως να φτάσουμε στο σημείο όπου θα μπορούμε να δώσουμε πρώτα στον εαυτό μας και έπειτα στην ίδια την κοινωνία απαντήσεις βιώσιμες για όλα αυτά τα τερατώδη προβλήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, πάντα οι «ένοχοι» θα είναι οι «άλλοι», οι εβραίοι, οι μουσουλμάνοι, οι τσιγγάνοι, οι κάθε λογής αποδιοπομπαίοι τράγοι που θα καλούνται να πληρώσουν τη δική μας φυγοπονία, πάντα θα υπάρχει κάποιος αόρατος εχθρός, κάποια μυστική συνωμοσία, κάποιος εύκολος στόχος για να ρίξουμε τα βέλη μας προκειμένου να αποποιηθούμε το βάρος των ευθυνών που μας αναλογούν. Ή μήπως, είναι στο χέρι μας να ανατρέψουμε αυτήν την κατάσταση;

Πηγές
Arendt Hannah (1996) The Origins of Totalitarianism, Third Edition, London
Back Les, Solomos John (2000) Theories of race and racism: a reader, Routledge, ΝΥ
Knight Peter (2003) Conspiracy theories in American history: an encyclopedia, Volume 1, ABC-CLIO
Pierre-André Taguieff (2010) Θεωρίες Συνωμοσίας, Εσωτερισμός, Εξτρεμισμός, Πόλις

• To άρθρο αποτελεί βελτιωμένη έκδοση προηγούμενης ανάρτησης

Συγγραφή: Julien Febvre
Επιμέλεια: Ian Delta

Ένα σχόλιο »

  1. […] μας, η συζήτηση που έγινε στα διάφορα ιστολόγια – όπως στην περίπτωση του Παραλληλόγραφου – αναφορικά με τις θέσεις μας περί καταδίκης των […]

  2. […] μας, η συζήτηση που έγινε στα διάφορα ιστολόγια – όπως στην περίπτωση του Παραλληλόγραφου – αναφορικά με τις θέσεις μας περί καταδίκης των […]

  3. Ο/Η chief rebel angel λέει:

    Ευχαρίστως να μην τον συμμερίζεσαι, εξάλλου η ελληνική κοινωνία πάει γαμώ, οργανωτικές αντιδομές έχουν ξεπηδήσει παντού σε κάθε γειτονιά και χώρο δουλειάς, δεκαετίες φαγοποτίου στα όρια και τα μεγέθη κέθε βαλαντίου έχουν σταματήσει με συνειδητή επιλογή των αφυπνισμένων πολιτών και πρώην ιδιωτών, η πολιτική εξουσία αρχίζει να χάνει συνεχώς εδάφη από την κοινωνική εξουσία και μια νέα γενιά αξιόπιστων και εχέμυθων εκπροσώπων είναι έτοιμη να στήσει την ενδιάμεση οργανωτική γέφυρα μεταξή κοινωνικής εξουσίας των αυτοοργανωμένων πολιτών και της ριζοσπαστικής κυβέρνησης εθνικής και εργατικής σωτηρίας.
    Χμμμ, φόβος ποιός φόβος?
    Διαφήμιση για το τελευταίο ανέκδοτο και ανολοκλήρωτο μυθιστόρημα «Η ζοφερή επανάστασις» του Ζαραμαγκου έκανα.

  4. Ο/Η chief rebel angel λέει:

    Anna,
    Αυτό λέγεται ενιαίο εργατικό-πατριωτικό μέτωπο,
    Είναι το ίδιο που προτάσει την εθνικοποίηση τραπεζών με εργατικό ελληνικό έλεγχο (sic) και
    μάλιστα προτάσσεται με ζήλο από την άκρα δεξιά μέχρι την άκρα αριστερά,
    όλοι είναι έτοιμοι να ελέγξουν μια τράπεζα, τώρα που όλα τα άλλα περί του μεταβατικού σταδίου έχουν λυθεί.
    Αυτονομία ή βαρβαρότητα ή έστω
    Αυτονομία και βαρβαρότητα

    • Ο/Η Capybara λέει:

      Θα μου επιτρέψεις, αυτό το φόβο σου μη βγει καμιά μεταβατική κυβέρνηση και για να μας ενσωματώσει, αρνηθεί το χρέος, αυξήσει τους μισθούς μας και ελέγξει το τραπεζικό σύστημα και τον πιούμε, να μην τον συμμερίζομαι 🙂

  5. Ο/Η anna λέει:

    Πολυ καλό αρθρο.

    Οι αριστεριστες ταυτιζονται με τους ακροδεξιους πλεον απ οτι βλεπω στα σχολια ετσι? Αυτονομία ή βαρβαρότητα

    • Ο/Η Capybara λέει:

      Ανάμεσα στη συνωμοσιολογία και την αφέλεια, υπάρχει και η πραγματικότητα…

    • Ο/Η Αρνητικός λέει:

      Η θεωρία συνωμοσίας είναι το εποικοδόμημα αυτής της ταύτισης. Η βάση της είναι το καπιταλιστικό δόγμα «αν δεν δουλέψεις δεν τρώς» (Βλαντιμίρ Λενιν, Κράτος και Επανάσταση,1921) ή «η εργασία απελευθερώνει» (επιγραφή στην είσοδο του Άουσβιτς). Η εργασία -ενα πράγμα είναι σίγουρο- παράγει αξία, και η αξία είναι η μπαταρία του καπιταλισμού. Όποιος δεν μπορεί να δει αυτή σύγχρονη «ενεργειακή» κρίση του καπιταλιστικού συστήματος – απότελεσμα της επέλασης των παραγωγικών δυνάμεων που έχουν διαβεί το κατώφλι της μικρο-ηλεκτρονικής επαναστασης -, βλέπει φαντάσματα (σιωνιστική ελίτ, αμερικάνους, δντ, ιλλουμινάτι, κυβερνηση).

      υγ
      Το πιο επικίνδυνο φαντασμα, τελικά, είναι η κυβέρνηση γιατί ενέχει τον κίνδυνο της αντικατάστασης του μ’ ένα άλλο, ολοένα και πιο αιμοβόρο.Τα φαντάσματα των δολοφονημένων καταληψιών εργατών στοιχειώνουν τον (αριστερό) αντι-ΔΝΤ ήρωα Τσάβεζ ( http://www.marxist.com/two-workers-killed-occupied-mitsubitshi-factory.htm ) και άλλοι υποψήφιοι (αριστεροί φυσικά) αντι-ΔΝΤ ήρωες μας υπόσχονται τα σύγχρονα (δεξιά) γκουλάγκ της Ουγγαρίας ( http://www.politikokafeneio.com/neo/modules.php?name=News&file=article&sid=10393 )

      • Ο/Η Spin λέει:

        θα έρθει και ο θετικός να συζητήσουμε για το ισραήλ ή όχι?

        • Ο/Η Spin λέει:

          Όχι Spin δεν μπορεί τώρα.

        • Ο/Η Spin λέει:

          Γιατί τι κάνει εξηγεί στους παλαιστίνιους ότι είναι αντισημίτες

        • Ο/Η Spin λέει:

          όχι βλέπει το φάντασμα του γιώργου παπανδρέου προπάππου του ανδρέα. η κυβέρνηση είναι μια οφθαλμαπάτη. there is no spoon, there is no labor, fly you fools

        • Ο/Η zalkador λέει:

          Με ποιον μιλάς; Κάτι περίεργο συμβαίνει!! Μήπως είναι σημάδι;;;

        • Ο/Η Spin λέει:

          μα τον τουτατή και μα τον άδη.δεν δουλεύω αύριο. δεν δουλεύω αύριο. η εργασία είναι νεκρή. δεν δουλεύω αύριο.θα φτιάξω σκριπτ κατσε

          If marx is dead
          then find government
          else create ghost
          end;

          Update labor
          set labor.value is null
          where labor is in (0-500)

          —500 o basikos misthos–

        • Ο/Η zalkador λέει:

          Αν κάνεις κάνα λάθος στο If… έχω γόμες! Πες μου αν είναι.. 😛

        • Ο/Η Spin λέει:

          ΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩ σκατά πήρα τηλέφωνο το αφεντικό να το ενημερώσω ότι αύριο δεν πάω για δουλειά γιατί έχω να θάψω την εργασία και με έβρισε. τι στο διάολο , πάνε οι εποχές που τα αφεντικά είχαν χιούμορ. Καληνύχτες και ο θεός να βάλει το χέρι του να αφανιστεί το ισραήλ, ο σχορτσανίτης και ο προδότης παπαλουκάς που πήγαν στο καπιταλιστικό πεντάστερο κράτος του βελζεβούλ.

        • Ο/Η zalkador λέει:

          -Eric did you just say the F word?
          -…Jew???

        • Ο/Η Αρνητικός λέει:

          «Τους γαμημενους τους Εβραίους»? Δεν μπορω να καταλαβω πως οι διαχειριστες επιτρεπουν σε χρυσαυγίτες να γραφουν εδω περα (????)

        • Ο/Η μανικακος λέει:

          εχουμε συμβαση….!!!!

        • Ο/Η Spin λέει:

          όχι και χρυσαυγίτης. στην ομάδα παναγιωτακόπουλου είμαι.τι πρόβλημα έχεις αρνητικέ μου φίλε?

        • Ο/Η zalkador λέει:

          Ούτε εγώ μπορώ να καταλάβω… Και όχι μόνο τους χρυσαυγίτες, γενικά κι άλλους χαζούς…

        • Ο/Η Αρνητικός λέει:

          με basic και sql δεν πας πουθενά, ψαξτην σε πιο low level. Το πιο χαμηλό επίπεδο, η βάση του καπιταλισμού, είναι η εργασία. Για περισσότερες πληροφορίες δες το Time, Labor and Social Domination του Moishe Postone

        • Ο/Η Spin λέει:

          σιγά μη διαβάσω τον ναζί τον εβραίο

        • Ο/Η Spin λέει:

          Spin μη γίνεσαι αντισημίτης

        • Ο/Η Spin λέει:

          άσε μας ρε μπολσεβίκε ό,τι θέλω θα λέω !!! εβραίοι νεοναζί εβραίοι νεοναζί εβραίοι νεοναζί!

        • Ο/Η Αρνητικός λέει:

          Ετσι, «arbeit macht frei». Ο συντονιστής εδώ κοιμαται?

        • Ο/Η μανικακος λέει:

          ε ναι…τετοια ωρα….
          θα θελατε κατι?να βοηθησουμε καπως?

        • Ο/Η Spin λέει:

          Μάνιικ πιάσε ένα κονιάκ δε θέλω να κοιμηθώ.θα το κάψομεν σήμερις. Βάλε να δούμε τον Πιστό! εξαιρετική ταινία!

        • Ο/Η μανικακος λέει:

          κατσε λιγο…διαβαζω το «FreeGazaFromHamas»……

        • Ο/Η Αρνητικός λέει:

          Να βοηθήσετε, μήπως περισσεύει κανα ρεσπερντάλ για το παλικάρι?

        • Ο/Η μανικακος λέει:

          τι ειναι ρεσπερνταλ?

        • Ο/Η Spin λέει:

          μπες εδώ http://www.youtube.com/user/freegazafromhamas

          έχουν και κάτι «ωραία» σηματάκια με τον τσε…

        • Ο/Η Spin λέει:

          επίσης στο γκρουπ του φεησμπουκ διαβάζω

          Hamas is the genocidal savage, NOT Israel.
          Hamas does not care for human rights.
          Hamas is responsible for the suffering of the Palestinian people.
          Hamas is the illegitimate tyrant in Gaza, NOT Israel.
          Hamas is the enemy of peace, NOT Israel.

          Therefore, FREE GAZA FROM HAMAS!

          άρα κάτι ακροδεξιοί φασίστες σαν τον σαρόν και οι λοιποί νεοναζί εβραίοι βγαίνουν λάδι. αμ πως…

        • Ο/Η Αρνητικός λέει:

          Που να δεις τι διαβάζω εγω στο μανιφεστο της χαμάς

          http://mecra.tripod.com/manifesto.html

          Επειδή υπάρχει ο Σαρον και ο Νετανιαχου δεν θα βγάλουμε λάδι τη χαμας. Κι εδώ στην ελλαδίτσα καναμε αντίσταση στους γερμανούς αλλά δεν το καναμε με σημαία «να εξαλείψουμε τη γερμανική φυλή». Αλλά θα μου πεις οι γερμανοι δεν ταυτίζονται με το κεφαλαιο οπως οι εβραίοι, ε???

        • Ο/Η μανικακος λέει:

          να,αυτα πλερωνουμε τωρα…70 χρόνια μετα….

        • Ο/Η Spin λέει:

          Λευτεριά, Λευτεριά, θὰ σ’ ἀγοράσουν
          ἔμποροι καὶ κονσόρτσια κι ἑβραῖοι.

          Καρυωτάκης.

          διαβάζεις κάπου για γερμανούς? τυχαίο?

        • Ο/Η Spin λέει:

          άσε που θετικέ μου φίλε τα χεις μπλέξει.

          το κεφάλαιο είναι γερμανικό. ΜΑΡΞ .καρολος μαρξ. κουνημένος, όχι αφηρημένος

        • Ο/Η Αρνητικός λέει:

          Ο αντισημιτισμός δεν είναι αστείο, λυπάμαι και για σένα και για τον χώρο εδω που δυσφημείς

        • Ο/Η Spin λέει:

          πως δεν είναι αστείο ο αντισημιτισμός? να πάρε

        • Ο/Η μανικακος λέει:

          χαχαχαα…..

          εεε κανόνισε να μας ξενυχτισεις…… 🙂 🙂 🙂

        • Ο/Η catalternative λέει:

          @Spin 😆 😆 😆

        • Ο/Η zalkador λέει:

          Ρε σοβαρευτείτε ρε! Είναι σοβαρό το blogi εδώ!

        • Ο/Η Spin λέει:

          άντε με τους γαμημένους εβραίους τώρα

        • Ο/Η Αρνητικός λέει:

          Σημίτης ήταν και ο Αποστολος Παύλος, ο οποίος ανήγγειλε πρώιμα έναν καπιταλιστικό νόμο, ήτοι «αν δεν δουλέψεις δεν τρως» (τον μυρήκασε και ο Λένιν το 1921 στο Κράτος και Επανάσταση και ο Μπιλ Κλίντον το 1998, «Μια οποιαδήποτε δουλειά είναι καλύτερη από την ανεργία»). Σ’ αυτήν την περίπτωση είμαστε Σιωνιστές, έτσι???? 😀

        • Ο/Η zalkador λέει:

          Στο διάολο πήγε το σχόλιο… πφφφ

        • Ο/Η μανικακος λέει:

          δε το ακολουθεις σιγα σιγα;;;; 🙂 🙂 🙂

        • Ο/Η Spin λέει:

          Καπιταλισμός εδώ και 2.000 χρόνια. από τον απόστολο παύλο ,στον λένιν και τον μπιλ κλίντον. θα το κάνω ποστ αύριο.

        • Ο/Η μανικακος λέει:

          για τον συντροφο χριστουλη(οχι σκυφτουλη,μη παρεξηγηθω) κουβεντα?????
          τον φαγατε καλα καλα και τωρα το παιζετε αντικαπιταλΗστες ε?

        • Ο/Η zalkador λέει:

          @μανικ
          Φέρτο προς τα δω καλύτερα… Ξέρεις απ’ αυτά…

  6. Ο/Η LAGARTSAS-A λέει:

    Υπογραψτε εδώ για την παγκοσμια μερα κινητοποιησεων 15 οκτωβρη εναντια στην κοινωνικη εξαθλιωση που επιβαλουν τα αφεντικα.
    Εκατομμυρια κοσμου οπου γης θα ξεχυθουν στις πλατειες και τους δρομους, μαζι και εμεις για να ενωσουν/με τις δυναμεις τους/μας για αμεση δημοκρατια και εναντια στην παγκοσμια τυραννια των εξουσιαστων.
    Ο χρονος για την ανατροπη εχει ερθει.

    http://www.avaaz.org/en/the_world_vs_wall_st/?fp

    • Ο/Η johndoctor λέει:

      Δεν μετράνε αγαπητέ Lagartsas οι υπογραφές αλλά οι δρόμοι και τα οδοφράγματα
      Με υπογραφές ο κόσμος δεν άλλαξε ποτέ….
      Μην μπαίνεις στην παγίδα για το φακέλωμα των πολιτών απο διάφορες υπογραφές απο δήθεν επαναστατικούς οργανισμούς

      • Ο/Η LAGARTSAS-A λέει:

        Θα συμφωνησω στο πρωτο και στο δευτερο. Η συλλογη των υπογραφων ειναι απλα συμβολικη.
        Ως προς το τριτο, φακελωμενους μας εχουν απο τα γεννοφασκια μας και μας φακελωνουν καθημερινα με καρτες, κινητα, καμερες και ρουφιανους, συνηθισμενη διαχρονικη πρακτικη της εξουσιας. Δεν μπορουμε να ζουμε με το φοβο του φακελωματος, που αυτο απο μονο του μπορει να μας οδηγησει στην αδρανεια.
        Ολοι οι δεινοπαθουντες και αλληλεγγυοι στους δρομους και τις πλατειες της συγκρουσης και της ανατροπης. 😉

  7. Ο/Η zalkador λέει:

    Καταδικάζουμε τη συνωμοσιολογία απ’ όπου κι αν προέρχεται…

  8. Ο/Η parameterλ λέει:

    Όποιος ελέγχει τη ροή πληροφοριών, αυτός ελέγχει και το παιχνίδι. Κατασκευάζει εχθρούς κατά το τι τον συμφέρει ή φοβάται.
    Μυστικές υπηρεσίες δεν είναι αθώες, ούτε ασχολούνται με κάτι άλλο, ασχολούνται ακριβώς μ΄αυτό, να ελέγχουν τη ροή των πληροφοριών.
    Τα μμε αναπαράγουν και αυτά με τη σειρά τους πληροφορίες μ΄αποτέλεσμα ή να είναι συγκεκριμένη η στόχευση του «εχθρού» ή συγκαλυμμένη, όταν πρόκειται για μαλακία του συστήματος. Παραδείγματα ουκ ολίγα.

    Όσο πιο πίσω πάμε στο χρόνο, τόσο πιο κατανοητό γίνεται ότι ο κόσμος είχε πιαστεί κότσο, τον έχουν περάσει με τόσα «χέρια» παραπληροφόρησης, που δεν είναι ικανός να ξεχωρίσει το ψέμα απ΄την αλήθεια. Αυτά τότε.
    Σήμερα τα πράγματα είναι ζόρικα, γιατί στον έλεγχο της πληροφορίας η πρόσβαση και ευκολότερη είναι και περισσότεροι αυτοί που θα την ελέγξουν.

    • Ο/Η johndoctor λέει:

      Το έχει πεί καο ο Γκι Ντεμπόρ αγαπητέ Parameterλ για την κοινωνία του θεάματος
      Έχουμε περάσει στην εποχή που και το ίντερνετ και τα γαμημένα ΜΜΕ παίζουν τον ρόλο αυτό τον επικίνδυνο και βέβαια έχουν αλλοιώσει την συνείδηση του κόσμου.
      Στις πορείες πάντως η αστυνομία η ΕΛ.ΑΣ καταγράφουν τα στοιχεία των διαδηλωτών…
      ΥΓ
      Ωραίο αβατάρ πάντα μου άρεσαν οι Nirvana και ειδικά το Nevermind

    • Ο/Η Nick P. λέει:

      +1 Απο εμενα φιλε!! Καθησα κ τον ακουσα μεχρι το τελος! Spread the word!!!!!!

      Θελω επισης να προσθεσω κ το φοβερο ντοκυμαντερ, Loose change!

      • Ο/Η Nick P. λέει:

        Και σας παρακαλω πολυ, μην αρχισετε να μου λετε παλι για Ακρο-δεξιους, Zeitgeist και Alex Jones!!

        Τουλαχιστον δειτε αυτο το ντοκ κ μετα!

      • Ο/Η no11888 λέει:

        Βασικα το εβαλα γιατι μου φανηκε το ποιο τεκμηριωμενο απο πλευρας επιχειρηματολογιας.Για τον alex jones δεν εχω και την καλυτερη γνωμη.

  9. Ο/Η LAGARTSAS-A λέει:

    Για να κανω και λιγη πλακα με τις συνομωσιολογιες. 😉

    Q33NY

    Ο παρα πανω κωδικος είναι του ενός αεροπλανου που επεσε στους διδυμους πυργους.

    Αν αντικαταστησουμε την γραμματοσειρα με την wingdings στον κωδικο του αεροπλανου τι προκυπτει;!
    Ιδου:

    
    Χαχαχαχαχαχα…
    εδω απο οτι βλεπω δε βγαινει. δοκιμαστε το στο word και θα εκπλαγειτε, αξιζει τον κοπο. 😉

    • Ο/Η Andreas λέει:

      Δεν ειναι πλακα αυτο. Ο κωδικος που εγραψες δεν ειναι των αεροπλανων που επεσαν στους διδυμους πυργους. Αυτο το hoax ειναι αρρωστο. Πεθαναν και εβραιοι και αμερικανοι εκεινη τη μερα. Τωρα αμα ηξεραν οτι θα γινοταν, η αμα ηταν στημενο ειναι αλλη συζητηση, και σε αυτη τη συζητηση πρεπει να εχει καποιος κοινη λογικη.

      • Ο/Η LAGARTSAS-A λέει:

        γνωριζεις τους κωδικους πτησης των αεροπλανων;! τεσπα.
        δεν αρκει η κοινη λογικη ή μαλλον με την κοινη λογικη δεν πας.
        οφειλουμε να μην αγνοουμε την ιστορια.
        ο εμπρησμος του ραιχσταγκ τι ητανε ε!
        το κεφαλαιο και η εξουσια ειναι αδιστακτο/η προκειμενου να πετυχουν τους στοχους τους.
        οι ανθρωποι για αυτους ειναι αναλώσιμοι και δε δισταζουν να τους θυσιασουν μπρος στα μεγαλα συμφεροντα τους, ακομα και αν αυτοι θεωρουνται «δικοι» τους.
        θεωρια συνωμοσιας ητανε η υπαρξη των πυρηνικων και χημικων στο ιρακ. απο ποιους εκπορευτηκε;! ποιοι προπαγανδισαν και προετοιμασαν το εδαφος για τη σφαγη ενος λαου;!
        οι συνωμοσιολογιες ειναι γνωστο απο που εκπορευονται και τι στοχους υπηρετουν.

        ο αυτοδημιουργητος εισαι ρε;! 😉

        • Ο/Η Andreas λέει:

          Το email που εκανε το γυρο του κοσμου ελεγε για το flight number. Το Q33NY δεν σημαινει τιποτα. Ουτε αεροπλανο ειναι ουτε flight number. Μιλας οτι οι ανθρωποι για αυτος ειναι αναλωσιμοι, πεθαναν τοσοι ανθρωποι, και εβραιοι, και λες οτι αξιζει τον κοπο να παει καποιος να το κανει στο word για να γελασει οπως εσενα.
          Δεν αγνοω την ιστορια. Ολα αυτα που ειπες ειναι αληθεια. Ειπα οτι αμα ηξεραν οτι θα γινοταν, η αμα ηταν στημενο ειναι αλλη συζητηση και θελει κοινη λογικη. Δεν διαφωνω οτι κατι παιχτηκε, αλλα χρειαζετε κοινη λογικη για να το καταλαβεις κανενας. Σε λιγο θα ακουσουμε οτι ο Osama ζει.

        • Ο/Η LAGARTSAS-A λέει:

          @Andreas
          περι αλλα τυρβαζεις.
          σημερα τα μεγαλα παιχνιδια, οικονομικα, ιμπεριαλιστικα κ.α. παιζονται στο βασιλειο του φοβου-τρομου, του σοκ και δεους.
          οι επιτελεις των μεγαλων αφεντικων (λεγε με κεφαλαιο) δεν «ορρωδουν προ ουδενους» προκειμενου να πετυχουν τους στοχους τους. εργαλειο τους η κατασκευασμενη πληροφορια.
          που αναλαμβανουν οι διεθνεις γκεμπελισκοι και οχι μονο να τη ρεφορμαρουν στα ποπολα.
          ο θανατος μας η ζωη τους
          αρκει να γιομιζουν οι σαπιοκοιλιες τους.

        • Ο/Η Andreas λέει:

          Εσυ ομως γελας στο ‘αστειο’.Εγω σου ειπα οτι ειναι hoax και με κοινη λογικη να σκεφτεσαι. Δεν ειπα τιποτα αλλο. Μην μου λες μαλακιες για τα μεγαλα παιχνιδια που παιζονται και μην χρησιμοποιεις αυτα τα επιχειρηματα σαν δικαιολογιες.

        • Ο/Η CrippleHorse λέει:

          Aφήνω τα αστειάκια με ανύπαρκτους κωδικούς πτήσεων για να ρωτήσω: ήταν ανάγκη να ήταν συνωμοσία των αμερικάνων για να το εκμεταλλευτούν με τον τρόπο που το εκμεταλλεύτηκαν; Αλλιώς θα το άφηναν δηλαδή;

        • Ο/Η zalkador λέει:

          Και βέβαια… Αν δεν το έμαθες αυτοί εκεί στις σπηλιές φταίνε…

        • Ο/Η CrippleHorse λέει:

          Ήμουν καχύποπτος, είναι η αλήθεια, αλλά όταν είπαν «ω, μας χτύπησαν οι ταλιμπάν, πάμε να απελευθερώσουμε το ιράκ και να φάμε το σαντάμ», διαλύθηκε ο σκεπτικισμός μου.

        • Ο/Η DrAluca λέει:

          Και αυτο ακριβως ηταν που ειχε πει ο ιδιος ο Φριντμαν νομιζω στις συμβουλες του περι του Καπιταλισμου της Καταστροφης…
          «Εκμεταλευτειτε τις καταστροφες που συμβαινουν προς οφελος σας»
          Η καπως ετσι… 😉
          Και ΑΚΡΙΒΩΣ ετσι λειτουργησε η κυβερνηση Μπους (και οχι μονο Μπους… 😉 )

          Χαμογελατε…

        • Ο/Η zalkador λέει:

          Τι εννοείς; Ξέρεις κάτι που δεν ξέρουμε;; Ποιανού είσαι εσύ; Είσαι κε κε ι;

        • Ο/Η DrAluca λέει:

          Θα διατηρησω το μυστικο δια το καλον του υφους του αρθρου…. 😛
          Ιντιγκο ιντιγκο…

          Χαμογελατε…

        • Ο/Η Andreas λέει:

          δεν σε καταλαβα. τι εννοεις?

        • Ο/Η zalkador λέει:

          Μιλάει με γρίφους… χμμμ… Κάτι κρύβει…

        • Ο/Η Andreas λέει:

          το post ηταν για τον cripplehorse στην ερωτηση που εκανε. δεν ξερω γιατι εμφανιστηκε εδω.

        • Ο/Η CrippleHorse λέει:

          Καλά εμφανίστηκε εκεί, το μικρότερο πλάτος δείχνει ότι απαντάς σ’αυτόν που το έχει μεγαλύτερο από πάνω. Το ότι πάει στο τέλος συμβαίνει επειδή είναι το πιο πρόσφατο.

        • Ο/Η CrippleHorse λέει:

          Ο Λαγκάρτσας συμπεραίνει ότι ήταν στημένο το χτύπημα απλώς από τον τρόπο που το εκμεταλλεύτηκαν οι ρεπουμπλικάνοι για να κάνουν όλα όσα ήθελαν. Και του λέω ότι αυτή η λογική δε στέκει, θα το εκμεταλλεύονταν για να κάνουν ό,τι ήθελαν όπως και να’χει.

    • Ο/Η Julien Febvre λέει:

      Ελπίζω αυτό που έχεις στο blog σου το «Free Gaza from Hamas» να είναι σάτιρα έτσι; Όχι τίποτα, αλλά με κουράζει αφάνταστα αυτό το Καραγκιοζλίκι στην Ελλάδα «ή μ’ εμάς ή με τους άλλους». Βρήκαμε άρθρο που μιλάει ενάντια στους αντισημίτες συνωμοσιολόγους και αυτόματα το χρησιμοποιούμε για Ισραηλιτικό εθνικισμό! Με κουράζει απίστευτα η λογική αυτή. Δεν ξέρω αν θα πρέπει να σταματήσω να γράφω άρθρα στα Ελληνικά ή όχι γιατί δεν βλέπω διάθεση για διάλογο από καμία πλευρά. Το μόνο που βλέπω είναι αφορμή για μικροπολιτικές και κλειστά αυτάκια

      • Ο/Η Αρνητικός λέει:

        Ό,τι δεν είναι ασπρο δεν είναι μαυρο. Ο αντισημιτισμός, η διωξη των ομοφυλόφιλων και η αντιμετωπιση των γυναικων ως ανθρωπων δευτερης κατηγορίας δεν είναι «αντίσταση». Η κριτική σ’ αυτά δεν είναι υποστήριξη στον «ισραηλινό εθνικισμό». Επιπλέον υπάρχει και κάτι που λέγεται «αραβικός εθνικισμός». Ούτε αυτο είναι αντίσταση. Ίσως, όμως, όλα ξεκινούν για κάποιους από το παλιό εκείνο προταγμα «ενας ειναι ο εχθρος ο ιμπεριαλισμός». Για κάποιους άλλους ξεκινούν από αλλού: από τον ιμπεριαλισμό των καπιταλιστικών κοινωνικών σχεσεων, η πρώτη γραμμή των οποίων είναι η αφηρημένη εργασία.

        • Ο/Η Julien Febvre λέει:

          Δεν διαφωνώ σε τίποτα από αυτά που λες. Διώξεις ομοφυλόφιλων, σεξισμός, όλα αυτά αποτελούν άγνωστη λέξη για κάποιους που όπως λες στον αγώνα ενάντια στον ιμπεριαλισμό φτάνουν ακόμα και στο σημείο να υποστηρίξουν τους Ισλαμοφασίστες. Από την άλλη όμως το να λες «Free Gaza from Hamas» είναι άκυρο τελείως. Διότι οι Χαμάς είναι το αποτέλεσμα της Ισραηλινής επιθετικότητας. Δεν την υποστηρίζω φυσικά με τίποτα, αλλά κάτω από αυτές τις συνθήκες αυτά έχουμε. Και όσο η εξωτερική πολιτική του Ισραήλ θα γίνεται όλο και πιο επιθετική τόσο παρόμοιες οργανώσεις θα συνεχίζουν να ταυτίζονται με κοινή λογική των καταπιεσμένων και την αντίστασή τους. Δυστυχώς κάτω από αυτές τις συνθήκες δεν ξέρω κατά πόσο είναι εύκολο να δει κανείς δράσεις ντεφαιτισμού. Για περισσότερα δες εδώ http://eagainst.com/articles/for-the-palestinian-issue/ την άποψή μου για το θέμα

  10. Ο/Η Oblivion λέει:

    Το φλέγον απ΄ότι φαίνεται έχει να κάνει με τους δίδυμους πύργους και την όλη φιλολογία που έχει αναπτυχθεί αναφορικά με την 11η Σεπτέμβρη και σίγουρα κάθε ένας που το προσεγγίζει, φέρει μαζί του τις πολιτικο-ιδεολογικές του θέσεις.Ως εκ τούτου είναι κομματάκι δύσκολο να εξεταστεί από έναν χομπίστα ιδεολόγο το ζήτημα του τρομοκρατικού χτυπήματος καθεαυτό.

    Εγώ προσωπικά έχω ακούσει και τις 2 θέσεις από μηχανικούς.

    α) την θέση ότι θα ήταν αδύνατο να πέσουν απλά και μόνο από την πρόσκρουση με αεροπλάνο, μιας και ο σχεδιασμός τους ήταν για να αντέχει ανεμικά φορτία πολύ ισχυρότερα από την πρώτη.Αυτή η θέση είναι ελλιπείς μιας και στην 1η περίπτωση έχουμε κρούση ενώ στην 2η έχουμε μια δυναμική (και περιοδική) καταπόνηση.Επίσης δεν μας λέει τίποτα για την επιρροή της εκρηκτικής αύξησης της θερμότητας από την έκρηξη του αεροπλάνου (δεδομένου ότι τόσο τα υποστυλώματα όσο και τα δοκάρια ήταν από χάλυβα).Αντ΄αυτού μας λένε (το zeitgeist πχ) ότι είχαν κόψει τα υποστυλώματα με γωνία 45 ώστε να ολισθήσουν.Επίσης υπάρχει και η θέση ότι ο καπνός κατά την κατεδάφιση ήταν τύπου squid (καλαμαριού), που είναι και ο τύπος της ελεγχόμενης κατεδάφισης.

    β)την θέση ότι η καύση της βενζίνης θέρμανε της κολώνες και τα δοκάρια, ελαττώνοντας την αντοχή τους (αυτήν την έχω ακούσει face2face από καθηγητή.

    Και οι 2 θέσεις μπορούν να αποκρουστούν από την αφελή.Η α) ως συνωμοσιολογική.Η β) ως «αστική» ή «καθεστωτική».Η αλήθεια είναι ότι και οι 2 έχουν στοιχεία αλήθειας.Δεν είμαστε στην θέση να εξάγουμε ένα συμπέρασμα γιατί δεν έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες.Ας έχουμε όμως το κεφάλι μας ανοικτό γιατί ούτε για μια υπανάπτυκτη χώρα επρόκειτο, ούτε για ένα συμβάν που άφησε ανεπηρέαστη την παγκόσμια κοινωνικο-πολιτικό-κοινωνική σκηνή.Θα έλεγα μάλιστα ότι εγκαινίασε μια νέα εποχή στην αυγή του 21ου αιώνα.

    Υ.Γ-Είδα ότι αρκετοί θέλησαν να προσθέσουν χιούμορ στην συζήτηση -χωρίς να ξέρουν ότι το κάνουν- προσπαθώντας να «αμυνθούν» την επιχείρηση του Βλαδίμηρου και του Λέοντα να ξεφορτωθούν τους «μικροαστούς αντεπαναστάτες» της Κροστάνδης.Good job!!

    • Ο/Η Oblivion λέει:

      Προσθήκη:

      Αυτός που θα χαρακτηρίσει με την αβάσταχτη ελαφρότητα που χαρακτηρίζει συνήθως τους ιδεολόγους την β) «αστική» ελπίζω για το καλό της επιστήμης να μην έχει καμία σχέση με την επιστήμη (και ειδικά με την μηχανική)

      Ορθογραφία: όπου ελλιπείς βάλε ελλιπής.

      Συντακτικό: όπου «από την αφελή» βάλε «από τον αφελή».

      😛

      • Ο/Η Oblivion λέει:

        Sorry για την προσθήκη επί της προσθήκης.Να σημειώσω ότι η (α) είναι η θέση συνήθως αυτών που πιστεύουν ότι ο Μπους (η CIA κλπ) έριξαν τα αεροπλάνα στο WTC ενώ η (β) είναι η θέση δήθεν αυτών που αρνούνται το «σχέδιο».Η (β) δεν παράγει το «πλεόνασμα» της (α), που είναι μπολιασμένο από ένα σωρό εικασίες-εικασίες που δεν είναι εντελώς αυθαίρετες βέβαια.

    • Ο/Η rednready2 λέει:

      Αντιπαρερχόμενος το χαριτωμένο συντακτικό που χρησιμοποιείς, για τα όσα με αφορούν: όταν θέλω να προσθέσω χιούμορ θα γίνει κατανοητό,από εκείνους που έχουν τη δυνατότητα να το εκτιμήσουν.
      Είδες πουθενά υπεράσπιση ή καταδίκη της μιας ή της άλλης πλευράς; Φέρε λοιπόν τη μύγα πίσω.

    • Ο/Η CrippleHorse λέει:

      Εγώ κάποια πράγματα κατέχω από μηχανική και αντοχή υλικών λόγω ενασχόλησης με αυτοκίνητα και αεροπλάνα και αντίστοιχες κατασκευές. Το πρώτο που λες είναι απόλυτα λογικό, αλλά όσο αφορά τη θερμότητα, μιλάμε για καύσιμο που καίει σε θερμοκρασία 500 βαθμών περίπου, ενώ ο χάλυβας θέλει μάλλον τουλάχιστο 1500 βαθμούς για να λιώσει. Ελάττωση της αντοχής των ατσάλινων δοκών θα μπορούσες όντως να έχεις και στους 500 βαθμούς, αλλά αν θυμάμαι καλά, υπήρχαν αναφορές για λιωμένο ατσάλι και είδαμε καταρρεύσεις που έμοιαζαν με ελεύθερες πτώσεις, ειδικά στο τελευταίο κτήριο στο οποίο δεν έπεσε καν αεροπλάνο (αν θυμάμαι λάθος, ας με διορθώσει κάποιος). Νομίζω ότι αυτό που θα καθόριζε σαφέστερα αν έγιναν εκρήξεις ή όχι θα ήταν το αν τελικά υπήρξαν στα συντρίμια ευρήματα εμπρηστικού θερμίτη που θα χρησιμοποιούνταν για να λιώσει μέταλλο σε μια περίπτωση ελεγχόμενης έκρηξης και θα εξηγούσαν θερμοκρασίες κοντά στους 2000 βαθμούς που λέγεται ότι αναπτύχθηκαν. Θα ήταν πολύ εύκολο να πούμε τι συνέβη τέλος πάντων αν υπήρχε αυτή η πρόσβαση σε πληροφορίες, ή έστω αν ξέραμε ότι όντως η επίσημη εκδοχή τις δίνει.

      Προσοχή: δεν υποστηρίζω καμία θέση, δεν έχω γνώσεις πολιτικού μηχανικού για να μπορώ να πω αν υπάρχει καλύτερη εξήγηση για τα παραπάνω (ούτε ξέρω τι θερμοκρασία περιβάλλοντος πρέπει να υπήρχε σ’ένα κτήριο με φλεγόμενη κηροζίνη μέσα) και η ιδεολογική φόρτιση μου συμβάλλει στην κουβέντα μέχρι το σημείο όπου σκέφτομαι «και γιατί να αποκλείεται να έκανε η κυβέρνηση μπους κάτι τέτοιο;».

      • Ο/Η Oblivion λέει:

        @CrippleHorse

        Αν και καθυστερημένα, απαντώ:

        «Προσοχή: δεν υποστηρίζω καμία θέση, δεν έχω γνώσεις πολιτικού μηχανικού για να μπορώ να πω αν υπάρχει καλύτερη εξήγηση για τα παραπάνω (ούτε ξέρω τι θερμοκρασία περιβάλλοντος πρέπει να υπήρχε σ’ένα κτήριο με φλεγόμενη κηροζίνη μέσα) και η ιδεολογική φόρτιση μου συμβάλλει στην κουβέντα μέχρι το σημείο όπου σκέφτομαι “και γιατί να αποκλείεται να έκανε η κυβέρνηση μπους κάτι τέτοιο;”.»

        Ως τέτοιος σου απαντώ -αν και όχι ιδιαίτερα ψαγμένος με το συγκεκριμένο θέμα.Εκεί δεν είχες μόνο καύση, αλλά και εκρήξεις, δηλαδή ισχυρότατες δυναμικές φορτίσεις.Αλλά πέρα από τις εκρήξεις, άλλο η ελάττωση της αντοχής και άλλο η ακραία περίπτωση του λιωσίματος!!!Υπάρχουν σπίτια που έπειτα από μικρο-ρηγματώσεις σε κόμβους, στον επόμενο έχουν πέσει (μλκιά του μηχανικού βέβαια αυτό).

        Μπορείς να πεις απλά πως η κυβέρνηση του μπους είχε κάποιες πληροφορίες οι οποίες της επέτρεψαν να κρατήσει και την ανάλογη στάση.Τα κτίρια κάλλιστα θα μπορούσαν να πέσουν από αυτήν την κρούση.

  11. Ο/Η CrippleHorse λέει:

    Γίνονται διάφορα μπερδέματα που πηγάζουν από το τι αντιλαμβάνεται κανείς ως συνομωσιολογία. Αφήνωντας δηλαδή κάποιον Σταλινικό ή κάποιον που θα ήθελε να δικαιολογήσει τις διώξεις στην ΕΣΣΔ, δε νομίζω ότι πάλι το θέμα μας είναι το αριστεροί vs αναρχικοί. Άλλος θα σου πει ότι ο τρόπος με τον οποίο κατηγορούνταν οι «αντιφρονούντες» για αντισοβιετική δράση είχε χαρακτηριστικά συνωμοσιολογίας, άλλος ότι απλά προβαλλόταν μια δικαιολογια και στην ουσία δεν υπήρχε ανάγκη να φανεί ιδιαίτερα πειστική. Δε γίνεται να παραβλέψεις εξάλλου το ότι μιλάς για καθεστώς όπου άνθρωποι συλλαμβάνονταν σχεδόν συστηματικά, σα να υπήρχε πλαφόν, πέρα από τις πολιτικές διώξεις επίσης, αν θες να καταλάβεις πως λειτουργούσε το σύστημα. Όπως και την ψυχοσύνθεση άνθρωπων σα το Στάλιν που μπορούσε, με αφορμή και μόνο την υπόννοια κάποιου συμβούλου, να αποφασίσει πχ την απέλαση χιλιάδων. Έλεγαν ένα «κατάσκοποι», «προδότες», «συνεργάτες των ναζί» ή και τίποτα, απλα τους ξαφάνιζαν, δεν είχε κάποιο ιδιαίτερο συνωμοσιολογικό υπόβαθρο πάντα ή κάτι που αναγόταν σε ιδεολογία σώνει και καλά, θέλω να πω. Παρόλ’αυτά σίγουρα υπήρχε το στοιχείο και δεν κάνει και τόση έκπληξη που μετά το 50 άρχισε να ανθεί στην ΕΣΣΔ και ο αντισημιτισμός ακόμα, όπως και η έκρηξη της ψευδοεπιστήμης στη Ρωσία όταν έληξε η σχετική καταπίεση.

    Όσο αφορά τα περι εβραίων που υποτίθεται ότι δεν πήγαν στους δίδυμους πύργους, η πατρότητα του ψέμματος αυτού, τουλάχιστο σε ελληνικό έδαφος, ανήκει στον Καρατζαφέρη. Από αυτή την άποψη δε θα ήμουν τόσο σίγουρος για το αν τα εγκλήματα του Ισραήλ λειτουργούν σαν αντισημιτικό άλλοθι. Εντάξει, στις αρχές του 2009 με τα εγκλήματα πολέμου του Ισραήλ, ο Καρατζαφέρης πήγε κι έγραψε στην εφημερίδα του «Ο Εβραίος μυρίζει αίμα», αλλά απ’ό,τι φαίνεται τα μέλη του κοινοβουλευτικού φασισμού έχουν σιγουρευτεί πια ότι η ισλαμοφοβία τους ξεπερνά τον αντισημιτισμό τους, πράγμα που τους αλλάζει και την προοπτική. Σαν άνθρωποι που τους είναι φυσικό να θαυμάζουν ένα εγκληματικό, ρατσιστικό κράτος-απαρτχάιντ, αρχίζουν και εκφράζουν το σεβασμό τους προς το Ισραήλ.

    Όσο για τους καμμένους του Αμέρικα, οι Ron Paul θα σου πουν ότι φταίει ο «κορπορατισμός», αλλά με κάτι τέτοιες πίπες, το συμπέρασμά τους δε θα πρεπε να είναι ότι για να δουλέψει ο καπιταλισμός, χρειάζονται κανόνες που να βάζουν όρια; Όσο για τον Alex Jones, επειδή ο εθνικός μας μνημονιακός ουφολόγος και θεωρητικός του φασισμού Χαρδαβέλας δεν παρέλειψε να μας προβάλλει και αυτόν σε μία από τις εκπομπές του και συνέβη το εξής ενδιαφέρον: σε μας έλεγε για τις καριόλες τράπεζες και τα σχέδιά τους, βέβαια το γύρισε και πάλι στη συνωμοσιολογία, αλλά αμφιβάλλω αν στη χώρα του θα μιλούσα γι’αυτές.

    Όσο για τα περι 11ης σεμπεμβρίου, θεωρώ αστήρικτο το να τα εντάσσεις στις συνωμοσιολογίες και να καθαρίζεις. Στο βαθμό που μιλάμε πρώτα απ’όλα για το ότι ήξεραν ότι θα συνέβαινε τέτοια επίθεση, δεν το λες και αμφισβητίσιμο. Είναι μια βάση αυτή από την οποία, αν εξετάσεις όσα δημιουργούν ερωτηματικά (βλέποντας και κόυλογλου ακόμα), δε φτάνεις μεν σε σαφές συμπέρασμα συμπέρασμα, αλλά πολλά σημεία εξηγούνται καλύτερα με βάση το σενάριο που ο κυρίαρχος λόγος σπεύδει πάντα να αποκαλέσει συνωμοσιολογία προκειμένου να γίνεται αυτόματα η σκέψη ότι και μόνο που αναρωτιέσαι μήπως θα μπορούσαν να είχαν βάλει κι αυτοί το χεράκι τους, είσαι γελοίος.

    Α, debunking το λένε, δεν αναφέρεται σε τράπεζες 🙂

    • Ο/Η risinggalaxy λέει:

      Κάνεις ότι ακριβώς κάνουν και αυτοί που πιστεύουν πλήρως σε τέτοιες θεωρείς. Ξεκινάς κάνοντας υποθέσεις και πιθανολογείς για κάτι το οποίο θα έπρεπε να έχεις ξεκινήσει με βάση τα στοιχεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία δεν τίθεται θέμα συνωμοσίας. Σου προτείνω το «Θεωρίες συνομωσίας ή θεσμικές θεωρίες» Του Μάικλ Άλμπερτ και άλλων. Είναι κατατοπιστικότατο σε ότι αφορά την παράνοια με την 9/11.

      να σου πω ότι έχω ασχοληθεί εκτενώς με το θέμα , μέχρι και που κατέβαζα για κάποιο διάστημα τις 2ωρες εκομπές του jones από το NGC της Αμερικής. και το βιβλίο του tangief είναι εκπληκτικό. δυστυχώς όποιος ε΄ναι αντιδραστικός και υπέρ του Ισραήλ φαίνεται πως χάνει και το ακαδημαικό του credit. Έκεί έχουμε φτάσει. Κρίμα

      • Ο/Η Capybara λέει:

        Εδώ ρε φίλε μερικοί την πέφτουν με ολόκληρη ανάρτηση στην Πόπη Τσαπανίδου, δεν θα την πούμε με ένα σχόλιο στον Ταγκιέφ, τον ρατσιστή με τις μελέτες κατά του ρατσισμού.

        Ο κόσμος έχει γεμίσει τέτοιες πολιτικές τερατογενέσεις, από τους Καραμπελιάδες και το «Ρεσάλτο», μέχρι τους «αυτόνομους» εθνικιστές και νομίζω ότι δεν πρέπει να τους αναπαράγουμε άκριτα.

        • Ο/Η CrippleHorse λέει:

          Τς τς, πες μας τώρα και ότι αυτός εδώ δεν είναι αντιρατσιστης 🙂

          «Να σταματήσουμε τα πογκρόμ, αλλά πώς;
          Γραμμένο από Ρούντι Ρινάλντι»
          http://tinyurl.com/44rvlpm

      • Ο/Η CrippleHorse λέει:

        Θα το διαβάσω γιατί δεν έχω δει στοιχεία που να αποκλείουν κάθε ενδεχόμενο, όπως και στοιχεία που αποδεικνύουν το αντίθετο. Δε μου αρέσει η συνωμοσιολογία, ούτε να υποστηρίζω πράγματα που είναι αναντίστοιχα με τις γνώσεις που έχω (ή που μου λείπουν) και δεν έχω ασχοληθεί και με κάθε πτυχή της ιστορίας, αλλά νομίζω ότι δεν είναι αφύσικο να συζητιέται σαν υπόθεση. Το να πιστεύω ότι τα γνωστά στοιχεία το αποδεικνύουν ή να θεωρώ ότι ξέρω τι συνέβη θα με έκανε συνωμοσιολόγο. Και μόνο οι αναφορές ένα μήνα πριν για επικείμενη επίθεση με αεροπλάνα θα αρκούσαν για να περιμένεις κάποια αυξημένα μέτρα ασφαλείας ή μαχητικά κι ένα σύστημα ανάσχεσης σε μεγαλύτερη ετοιμότητα δίπλα στη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, πιστεύω.
        Μιλάω πάντα για το αν μπορεί να ήξεραν και να μην έκαναν κάτι για να το αποτρέψουν, για τα περι ελεγχόμενης κατεδάφισης πχ δεν έχω καμία απολύτως άποψη. Θα ήθελα βέβαια να ακούσω επιστημονικές απόψεις αν ήταν να συμπεράνω κάτι. Αυτά που έχω ακούσει να λέει πχ ο Jones για το θέμα φυσικά και δεν μπαίνουν καν σε αυτή τη σφαίρα.

        Να σου πω την αλήθεια, νομίζω ότι το να παίρνει το μέρος του κράτους-απαρτχάιντ γιατί είναι οι άλλοι που βλέπουν με δύο σταθμά, λέει, τον επιτιθέμενο και τον καταπιεζόμενο, το να αποδέχεται ότι υπάρχει «πόλεμος των πολιτισμών» ως κάτι άλλο απο αυτοεκπληρούμενη προφητεία και να αποδίδει το φαινόμενο της μετανάστευσης σε -ισμούς τείνουν να μην τον τοποθετούν στην πρώτη γραμμή ανάμεσα στους πολέμιους του ρατσισμού 🙂
        Άσε που βρίσκω τον ελιτισμό του αφόρητο και δε θεωρώ τυχαίο που έχει προχωρήσει από τη θέση του ότι οι αντιρατσιστές δεν πετυχαίνουν ας πούμε το στόχο τους, στην πλήρη απαξίωση αυτού που εκπροσωπεί η ιδέα του αντιρατσισμού εξαρχής, πολλές φορές δε με ξενοφοβικούς όρους που εκλογικεύει με βάση και πάλι την αντίληψή του για τον αντιρατσισμό. Ο άνθρωπος αποδεικνύει το σκεπτικό του επικαλούμενος το σκεπτικό του, τι να πεις. Η επιστημονική επάρκεια είναι άλλο θέμα μάλλον.

        • Ο/Η Capybara λέει:

          Σαν τον Λιακόπουλο, «δεν τα λέω μόνο εγώ, τα γράφει και το βιβλίο μου!»

  12. Ο/Η Xanadu λέει:

    πολυ καλο το κειμενο

  13. Ο/Η Capybara λέει:

    Ο Pierre-Andre Taguieff είναι απατεών και ρατσιστής, απορώ με την ευκολία που μερικοί αναπαράγετε τις παπαριές του…

    βλ. σελ. 4 (Ερίκ Φασέν: Αντιρατσιστές διανοούμενοι τυφλοί απέναντι στον ρατσισμό):

    http://entosepoxhs.wordpress.com/

    • Ο/Η risinggalaxy λέει:

      διαφωνείς πολιτικά με τον τύπο, αλλά το έργο του για την ακροδεξιά είναι θεμελιώδες. δειξε μας λίγο έλεος και διάβασε πρώτα κανα βιβλίο του. αστο αντιδραστικός ειναι ο άνθρωπος αλλα οι μελέτες του ειναι για πολύ διάβασμα.

      • Ο/Η Capybara λέει:

        Σωστά, κάτι θα ξέρει για την ακροδεξιά, αφού πολιτικά έχει υιοθετήσει το 90% των θέσεών της. Άσε που ειδικά μετά την ιστορική συμφιλίωση ευρωπαϊκής ακροδεξιάς – Ισραήλ, μη σου πω και το 100%…

  14. Ο/Η chief rebel angel λέει:

    Δεν λέει αυτό, τα σοβιέτ είναι τα εργατικά συμβούλια στα ελλήνικος, όχι το σοβιετικό σύστημα (που τα κατήργησε παρεμπιπτόντως).

    • Ο/Η rednready2 λέει:

      @chief rebel angel
      Σοβιετ δεν ήταν μόνο τα εργατικά συμβούλια!
      «Η ρωσική λέξη σοβιέτ (ρωσ. cове́т, προφέρεται σαβιέτ και σημαίνει συμβούλιο) έγινε διεθνής πολιτικός όρος με τη σημασία των συμβουλίων αντιπροσώπων που αποτέλεσαν τη βάση της πολιτικής οργάνωσης των εργατών κατά την Οκτωβριανή Επανάσταση, και στη συνέχεια του λαϊκοδημοκρατικού πολιτεύματος της Σοβιετικής Ένωσης, (ρωσικά Σαβιέτσκι Σαγιούζ)[1]. (πηγή wikipedia, για να μην παραθέσω τη Μ.Σ. Εγκυκλοπαίδεια και βγάλεις σπυράκια)
      «Ως σοβιέτ ονομάζονταν τα συμβούλια αντιπροσώπων της κάθε διοικητικής περιφέρειας που εκλέγονταν είτε απ’ ευθείας από τον λαό, είτε από αντιπροσώπους σοβιέτ μικρότερων περιοχών. Τα πρώτα σοβιέτ ήταν συμβούλια εργατών που είχαν εκλεγεί το 1905 κατά τη μεγάλη απεργία που είχε σημειωθεί στη Ρωσία μετά την οποία και ακολούθησε η Ρωσική Επανάσταση του 1905.
      Κατά μίμηση των πρώτων εκείνων σοβιέτ, στη επανάσταση του 1917 σχηματίσθηκαν σοβιέτ εργατών και στρατιωτών τα οποία ουσιαστικά ανέλαβαν την εξουσία, σε μία προσπάθεια εφαρμογής άμεσης δημοκρατίας στο πρότυπο της Παρισινής Κομμούνας[2]. Όταν τον Απρίλιο του 1917 ο Λένιν επέστρεψε από την εξορία στη Ρωσία, προκειμένου ν’ αναλάβει ηγετικό ρόλο στην εξέγερση που θα οδηγούσε στη σοσιαλιστική Οκτωβριανή Επανάσταση (είχε προηγηθεί ήδη η Φεβρουαριανή Επανάσταση, με την οποία είχε εγκατασταθεί στη Ρωσία ένα αστικό κοινοβουλευτικό καθεστώς), συνήλθε στο Μινσκ η πρώτη πανρωσική διάσκεψη των σοβιέτ των εργατών και στρατιωτών. Ένα από τα βασικότερα τότε συνθήματα του Λένιν ήταν: «Όλη η εξουσία στα σοβιέτ».»(πηγή wikipedia, για να μην παραθέσω τη Μ.Σ. Εγκυκλοπαίδεια και βγάλεις σπυράκια)

      Διάβασε πιο προσεκτικά το κείμενο: «Θαύμαζε την άποψη του T. Jefferson για τον χωρισμό των κομητειών σε δήμους παρόμοιους με τα σοβιέτ που εμφανίστηκαν στη διάρκεια της Ρ.Ε
      Σε ένα τέτοιο «σύστημα συμβουλίων» (βλ.σοβιέτ) έβλεπε τη μόνη εναλλακτική(λύση) έναντι του κράτους.»

      Η αναφορά στις απόψεις της εν λόγω συγγραφέως έγινε για δύο λόγους (αφου πρέπει το προφανές να εξηγηθεί)
      α) να αποδείξω στον galaxy πως μελετάω κάθε φορά αυτο που μεταφέρει άσχετα αν συμφωνω η οχι.(για να τσακωθούμε χωρίς μνησικακίες!!!!)
      β)με χιουμοριστική διάθεση!

      «Το σοβιετικό σύστημα που κατήργησε τα σοβιετ» είναι μια φράση εξόχως σημαντική για το οξύμωρο που περιέχει. Δυστυχώς είναι εντελώς άχρηστη για το «ελλήνικος» λεξιλόγιο μου.

      ευχαριστω, συγνωμη για το νταμαρι

      • Ο/Η chief rebel angel λέει:

        Rednready2
        Το σχόλιο μου αφορούσε την παράθεση για την Arendt που γίνεται από το wikipedia και αφορά την μόνιμη αμφιβολλία που ΚΑΘΕ λήμα της γουίκι εγείρει όσον αφορά την αξιοπιστία των γραφόμενων εκεί πραγμάτων.
        Και βέβαια αν είχα να διαλέξω ανάμεσα στην Μεγάλη Σοβιετική και στην γουικιπίδια θα έβγαζα σπυράκια μην πω και αιμορροϊδες.
        Αφού διαβάζεις, να διαβάσεις Αρεντ κατευθείαν για να βγάλεις τα συμπεράσματα σου.
        Επίσης το πρόβλημα με τη λεγόμενη και Μεγάλη Σοβιετική εγκυκλοπαίδεια είναι ότι έκανε πολιτική παράθεση λημμάτων, με μεθόδους κοπτοσυρραφής που όλοι αγαπήσαμε.
        Ευτυχώς η Νεογλώσσα της δεν πέρασε,
        Ζήτω το 1989.

        • Ο/Η rednready2 λέει:

          Πονηρούλη! με βάση το συγκεκριμένο λήμα μου απάντησες όμως:
          » Δεν λέει αυτό, τα σοβιέτ είναι τα εργατικά συμβούλια στα ελλήνικος, όχι το σοβιετικό σύστημα »
          Να συμπεράνω λοιπόν τι απο τη μετάφραση του λήματος; ότι τα είπε; ότι δεν τα είπε;η ότι αυτά που έγραφε το λήμα δεν μεταφράζονται «έτσι» αλλά «αλλιώς»; ‘η μήπως τελικά πρόκειται για συνομωσία των κομμουνιστών με στόχο την συγγραφέα και το αναρχικό κίνημα;

          άστο δεν πειράζει πες πως έχεις δίκιο, μαζί με τους άλλους που ζητωκραυγάζουν με το ΄89.
          ευχαριστω

          στω

        • Ο/Η chief rebel angel λέει:

          Να διαβάσεις την «Ανθρώπινη Κατάσταση» της Αρεντ για να δεις τι λέει η ίδια, εκεί μιλάει θετικά για τα εργατικά συμβούλια και όχι για το σοβιετικό σύστημα.
          Ναι, ζητωκραυγάζω για όλους εκείνους που εσφάχθησαν σαν τα σκυλιά ως αντεπαναστάτες από το ’17 και ύστερα στη Ρωσία, στην Ουκρανία και στη Βουλγαρία αργότερα, και που αυτό που έλεγαν ήταν ότι το κρατικό μεταβατικό στάδιο υπό «εργατική» δηλ. μπολσεβίκικη εξουσία είναι αντεπαναστατικό, θνησιγενές και θα καταρρεύσει εκ των έσω.
          Πράγματι, που ήταν οι προλετάριοι να εμποδίσουν την αντεπανάσταση?
          Μην ήταν αυτοί που ζητωκραύγαζαν για την πτώση του εντός Ε.Σ.Σ.Δ?
          Ζήτω το 1989 και πάλι

        • Ο/Η Capybara λέει:

          Το τραγικότερο είναι ότι βρέθηκαν περισσότεροι να υπερασπιστούν το καθεστώς του Καντάφι όταν κατέρρεε, παρά της Ε.Σ.Σ.Δ.

  15. Ο/Η rednready2 λέει:

    @risinggalaxy
    με την άδεια σου,
    Για την Arendt Hannah που αναφέρεις στις πηγές:
    «Arendt also argued that the revolutionary spirit endemic to the founding had not been preserved in America because the majority of people had no role to play in politics other than voting. She admired Thomas Jefferson’s idea of dividing counties into townships, similar to the soviets that appeared during the Russian Revolution. Arendt’s interest in such a «council system», which she saw as the only alternative to the state, continued all her life.»
    [..}»μόνη ενναλλακτική του κράτους, ένα παρόμοιο με το σοβιετικο, σύστημα»
    πηγη wikipedia.
    Επειδή πάντα προσπαθώ να σε διαβάσω με προσοχή.
    συγνωμη για τα κατεβατά.

  16. Ο/Η Ian Delta λέει:

    Διάβασα και τα 40 σχόλια.
    Εϊναι φανερό ότι η συζήτηση που γίνεται δεν είναι επί της ουσίας.
    Ο καθένας αρπάζει ένα κομμάτι της ανάρτησης που θεωρεί ότι τον θίγει (και) προσωπικά και κάνει κριτική, χωρίς αντιπαράθεση επιχειρημάτων επί της ουσίας, αλλά διαστρέφοντας τη συζήτηση στο «τί στ’ αλήθεια έγινε» σε κάθε περίπτωση…
    Με άλλα λόγια, όλοι έρχεστε και επιβεβαιώνετε το άρθρο, ερήμην σας, χωρίς καν να το καταλαβαίνετε.
    Γιατί ακριβώς το άρθρο δεν πάει να ρίξει φως σε συγκεκριμένες υποθέσεις που απασχόλησαν, ιστορικά, την ανθρωπότητα ή την πολιτκή, αλλά να καταδείξει ακριβώς την φύση μιας θεωρίας συνωμοσίας, τον τρόπο που διαχέεται σε μια κοινωνία και τον αντικειμενικό ρόλο που παίζει.
    Δεν είμαστε ούτε ιστορικοί, ούτε ντετέκτιβς, ούτε δορυφόροι που παρακολουθούν τα πάντα.
    Δεν έχουμε ενσωματωμένες κάμερες, ούτε το κληρονομικό χάρισμα.
    Απλώς, προσπαθούμε να σκεφτούμε και να μην φανατιζόμαστε.

    Στο κείμενο αναφέρεται πανηγυρικά (επειδή περιμέναμε τέτοιες αβασάνιστες αντιδράσεις) ότι: «α) Με το άρθρο αυτό δεν στοχεύουμε να πείσουμε τους αναγνώστες μας να σταματήσουν να εξετάζουν το παρασκήνιο του πολιτικού μας θεάτρου σκιών και να αποδεχτούν την πραγματικότητα με βάση αυτά που βλέπουν από τα επίσημα δελτία των Μέσων Ενημέρωσης. Κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό για εμάς που θεωρούμε ότι το υπάρχον πολιτικό σύστημα και τα ΜΜΕ δεν μας αντιπροσωπεύουν. Αντιθέτως, προσπαθούμε να ενεργοποιήσουμε την κριτική ικανότητα του καθενός (όπως και τη δική μας), μέσω ενός σκεπτικού λογικής συνοχής και διαύγασης των καταστάσεων. β) Ούτε, επίσης, ισχυριζόμαστε ότι συνωμοσίες δεν γίνονται και δεν υπάρχουν. Απεναντίας….»

    Π.χ. όποιος ξέρει την ιστορία της ΕΣΣΔ, είναι αδύνατο να μην γνωρίζει κάτι για την περίοδο των μεγάλων εκκαθαρίσεων του Στάλιν, κυρίως την περίοδο 1936-38.
    Στο συγκεκριμένο άρθρο δεν εστιάσαμε στο τί εγκλήματα διέπραξε ο Στάλιν, αλλά στο γεγονός ότι αναζήτησε κομματική και κοινωνική νομιμοποίηση γι’ αυτά πίσω από μια συνωμοσιολογία που ακόμα και σήμερα παραμένει, στην καλύτερη περίπτωση, εντελώς αναπόδεικτη.
    Αυτά για τους αριστερούς φίλους, που δεν διστάζουν να υπερασπιστούν ακόμα και τον Τζουγκασβίλι, με θρησκευτική ευλάβεια, αρκεί να μην ταραχτεί το «αριστερό» τους ιδεολόγημα.

    Όσο για την Κροστάνδη, είναι ή δεν είναι το πιο μελανό σημείο στην ιστορία του Λ.Τρότσκι, φίλοι τροτσκιστές;
    ΑΛΛΑ το ζήτημα δεν είναι αν μέσα στους δολοφονηθέντες στη Κροστάνδη, υπήρχαν και κάποια αντιεπαναστατικά στοιχεία! Το θέμα δεν είναι καν ότι η πλειοψηφία των δολοφονηθέντων εκεί ήταν άνθρωποι που είχαν αγωνιστεί για την επανάσταση.
    ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ότι η κατασκευή εχθρών, διαχρονικά, στηρίζεται σε ανορθολογικά επιχειρήματα, βεβιασμένα συμπεράσματα, εικασίες, εκλογικεύσεις και γενικεύσεις, λογικά άλματα και μεταφυσική διάθεση (το τελευταίο από την πλευρά αυτών που μένουν με το στόμα ανοιχτό μπροστά σε κάθε νέα θεωρία συνωμοσίας).

    Με τα φασιστοειδή δεν θ’ ασχοληθώ. Προτιμώ να πάω να μιλήσω με κανένα γατί. Είναι αδύνατο ν’ αποδείξει κανείς την λογική ακολουθία των επιχειρημάτων του (προσοχή, όχι την ορθότητα αυτού που υποστηρίζει) σε κάποιον που δεν έχει καμμία διάθεση να ακούσει και να σκεφτεί.

    Τέλος, στο άρθρο γράφεται σαφώς ότι οι συνωμοσιολογία αναφέρεται, συχνά, σε κάτι που «θα μπορούσε να είναι αληθινό ή πιθανό εξαιτίας της αληθοφάνειάς του».
    Όπως ο παραληρητικός πιστεύει ότι τον απατά η γυναίκα του ενώ αυτή όλη μέρα πλένει πιάτα ή κάνει ψώνια… Αλλά θα μπορούσε να τον απατά κιόλας. Πόσο συχνά δεν συμβαίνει;
    Δεν μας ενδιαφέρει, στα πλαίσια αυτής της συζήτησης αν η σύζυγος είναι άπιστη ή όχι. Μας ενδιαφέρει το πώς μπορούμε να ελέξγουμε τον εαυτό μας ώστε να φτάσουμε , κατά το δυνατόν, σ’ ένα αξιοπρεπές και λογικό συμπέρασμα (το οποίο βέβαια, μπορούμε να αναθεωρήσουμε κατόπιν καλύτερης και πιο διεισδυτικής σκέψης και ανάλυσης των γεγονότων).
    Βέβαια, υπάρχουν και θεωρίες συνωμοσίας που δεν είναι παραληρητικές αλλά σχιζοφρενικές.
    Γι’ αυτές δεν θα μιλήσω.
    Ο Paul Mc Cartney πέθανε το 1966 και αυτός που βλέπουμε μπροστά μας έκτοτε, είναι ο Μπίλυ Σήαρς. Α, και ο Ερκολούμπους έρχεται.
    Ευχαριστώ, δεν θα πάρω.
    Αφήνουμε την πόρτα ανοιχτή στο πιθανό. Ακόμα και στο απίθανο…
    Αλλά την κλείνουμε στο μεταφυσικό.

    • Ο/Η Julien Febvre λέει:

      Σε κάθε εξέγερση υπάρχουν αντιδραστικά στοιχεία. Υπήρξε και στο Σύνταγμα ο όχλος της άνω πλατείας, υπήρξε και στην Αιγυπτιακή Επανάσταση η μουσουλμανική αδελφότητα, έτσι και στην Κρονστάνδη υπήρξε και η γκρούπα των τσαρικών. Αυτό δε σημαίνει ότι η Επανάσταση ήταν αντεπανάσταση. Πρώτα απ’ όλα ήταν οργανωμένη από αναρχικούς. Έπειτα, η άνοδος των μπολσεβίκων στην εξουσία ήταν πραξικόπημα και όχι επανάσταση κατ’ εμέ. Τώρα βέβαια, όσο για τους αριστερούς που κράζουν εδώ… δεν καταλαβαίνω, αναδημοσιεύουν άρθρο από ένα site που βλέπουν ξεκάθαρα ότι ΔΕΝ είναι κομμουνιστικό και μετά… το κράζουν!!! Τι λογική είναι αυτή; Κόλλησαν στον Ηγεμόνα του Μακιαβέλι μου φαίνεται

    • Ο/Η risinggalaxy λέει:

      επιτέλους και κάποιος που τον ενδιαφέρει το άρθρο και όχι το ιστορικό γυάλισμα και καλωπισμός της ιδεολογίας του

      • Ο/Η Julien Febvre λέει:

        Ενοχλήθηκαν απλά! Τέλεια! Και που’ σε ακόμα! Που να δεις πόσα έχουμε ακόμα δημοσιεύσει και πόσα σκοπεύουμε να δημοσιεύσουμε επίσης!

  17. Ο/Η risinggalaxy λέει:

    Σε άρθρο για την ακροδεξιά προπαγάνδα, αριστεροί κράζουν το άρθρο. θλιβερό

    • Ο/Η zalkador λέει:

      Οh My God!!! The BOX!!!!!!!!

    • Ο/Η μανικακος λέει:

      εγω πιστευω οτι δεν το διαβασαν…..ειδαν σταλιν και μπηκαν…. 🙂 🙂 🙂

    • Ο/Η Julien Febvre λέει:

      Είδες που έλεγα λοιπόν ότι η ακροδεξιά και η ακροαριστερά έχουν πάρα πολλά κοινά μαζί τους; Τα είχε πει καλά ο Καζαντάκης. Εδώ το quote από το «Ταξιδεύοντας»

      http://eagainst.com/articles/communist-party2/#comment-2544

      • Ο/Η Jaquou Utopie λέει:

        ότι νάναι…
        χρησιμοποιείς τον μέγιστο σύγχρονο μεταφυσικό συγγραφέα για να κάνεις λόγο για ομοιότητα ακροαριστεράς και ακροδεξιάς… η θεωρία των άκρων που συμπίπτουν φαίνεται έχει ριζώσει στην αναρχία, εξού και η ομοιότητα αναρχίας και φιλελευθερισμόύ (κι εδώ γενικεύω κι εγώ τόσο αυθαίρετα όσο εσύ!)

        • Ο/Η Julien Febvre λέει:

          Ότι σε βολεύει

        • Ο/Η Jaquou Utopie λέει:

          ομοίως!

        • Ο/Η Julien Febvre λέει:

          Το ότι ο Καζαντάκης ήταν μεταφυσικός συγγραφέας δεν αναιρεί την εγκυρότητα του επιχειρήματος.

          Και ναι δεν έχω κανέναν ενδοιασμό να μιλήσω για άκρα. Αλλά δεν έχω όρεξη να καθίσω να αναλύσω εδώ τι πιστεύω. Όποιος θέλει ας ρίξει μια ματιά στο site. Αν αυτό σημαίνει φιλελευθερισμός τότε είμαι φιλελεύθερος.

        • Ο/Η Jaquou Utopie λέει:

          γλυκέ μου σε διαβάζουμε πολύ καιρό τώρα… πρόσεχε τα απλοποιητικά σχήματα και τις εύκολες γενικεύσεις, κρύβουν παγίδες.
          υ.γ.
          επίσης θα σου σύστήσω να είσαι λιγο πιο φειδωλός στην χρήση των ταυτοτήτων, η ταυτότητα αριστερός, κομμουνιστης, αναρχικός, φιλελεύθερος, δεξιός κρύβει τις αντιφάσεις ενός ανθρώπου που είναι πολλαπλό όν, εξού και όσο πιο συγκεκριμένο το παράδειγμα τόσο πιο δύσκολα γίνεσαι θύμα αυτών των αντιφάσεων. Οι ταυτότητες είναι εργαλεία, αλλά έχουν πολλά ελαττώματα κατά τη χρήση τους 😉

        • Ο/Η CrippleHorse λέει:

          Δεν ξέρω τι είναι αυτά που λες για αντιφάσεις. Είναι απλό: ο αναρχικός που έρχεται σε αντίφαση με την ιδεολογία του δεν είναι αναρχικός. O αριστερός που έρχεται σε αντίφαση με την ιδεολογία του είναι αριστερός. Τώρα που το σκέφτομαι, ο αναρχικός που έρχεται σε αντίφαση με την ιδεολογία του είναι επίσης αριστερός 🙂

        • Ο/Η i-koula λέει:

          —ασχετη παρεμβαση—
          Julien, τα ξερεις απο παλιά εσυ 🙂
          τα σχόλιά σου πανε στα σπαμ… οποτε θα κανεις λιγη υπομονη, τουλαχιστον τις βραδινες ωρες , που μαλλον δε θα τα βλεπει κανεις για να τα επαναφερει…
          ΥΓ δεν ξερουμε τι εχει παθει το wpress.. γαμιεται πολυ τελευταια και στελνει διαφορα σχολια αυτοματα εκει, ακομα και χωρις να εχουν λινκ…
          υπομονη 😉 και καλη συνεχεια εβριμποντυ!

        • Ο/Η CrippleHorse λέει:

          Oύτε την αποδεικνύει. Ειδικά όταν επικαλείσαι το πολιτικό αισθητήριο του Καζαντζάκη που -χωρίς να διατυπώνω κρίση για τον άνθρωπο σα λογοτέχνη ή στοχαστή ή να κάνω κάποια απόπειρα να τον αναλύσω, μια και οι λόγοι δεν είναι αμιγώς πολιτικοί- άλλαζε τις ιδεολογίες σαν τα πουκάμισα. Θα αρκέσει να πω ότι δεν ήταν ούτε αναρχικός, ούτε επαναστάτης, επίσης.

        • Ο/Η CrippleHorse λέει:

          Και φιλελευθερισμού-φερετζέ κι όλας, που καταφεύγει σ’αυτή την εξίσωση πάντα για να δικαιολογήσει το ότι οι φιλελεύθερες αρχές της επιβάλλουμ αυταρχισμό προς ό,τι είναι αριστερότερο από αυτήν.

          Έχει αρχίσει να με κουράζει αφόρητα αυτό το «αριστερά vs αναρχία» όπου οι συμμετέχοντες στην κόντρα φαίνονται να αντιλαμβάνονται την ιδεολογία ως πηγή βαυκαλισμού. Το να στέκεσαι δε εκεί που αναρχία και αριστερά συναντιούνται και να πέφτεις κάθε τρεις και λίγο σ’αυτό το διαγωνισμό αυταρέσκειας.

      • Ο/Η CrippleHorse λέει:

        Ποιος Καζαντζάκης μωρέ, ο Thesta το είπε.

  18. Ο/Η rednready2 λέει:

    Να και κάτι καινούριο: θεωρία συνομωσίας για την Κροστάνδη!
    » Το εκκρεμές του Φουκώ» Ο. Εκο ψάξτε το.(το «κοιμητήρι» κι εμένα δε μου άρεσε)

    Υπάρχουν πολλά θέματα με αυτό το νόμο κ. Πρόεδρε

  19. Ο/Η rednready2 λέει:

    «Το εκκρεμμές του Φουκω» Ο.Εκο διαβάστε //στοπ//»Το κοιμητηρι της Πράγας» όντως άθλιο//στοπ// ημιμάθεια χειρότερη της άγνοιας//στοπ//συνομωσιολογική θεωρία για τηνΚροστάνδη;;;;;!!!!//ελεος!

    (και προχθες κάποιος έγραφε καπου εδω μέσα πως οι αμερικανοί βοηθούσαν τους σοβιετικούς εναντίον των ταλιμπαν! Για ρωτήστε το Ράμπο ορε παλληκάρια)

    ευχαριστω για την ανοχη αλλα και,
    κουκουρουκουουουου

    • Ο/Η risinggalaxy λέει:

      ζήτω ο στάλιν

      • Ο/Η chief rebel angel λέει:

        Ζήτω Και ο πατήρ Παϊσιος.
        Ξέρει αυτός, τα’ πε όλα.
        Ο Καστοριάδης αντέγραφε τα προδρομικά του κείμενα, η δε Λουξεμπουργκ τον είδε στον ύπνο της να δείχνει προς τον ουρανό και να της μιλάει σε άπταιστα γερμανοτευτονικά.
        Στην ισπανική επανάσταση, σύμφωνα με κρυμμένο χειρόγραφο του ηγέτη των ειδικών δυνάμεων του Φράνκο, Μιγκέλ Αστράυ, που βρέθηκε πρόσφατα σε κρύπτη που ανακάλυψε βοσκός ύστερα από υπόδειξη που του έγινε σε όνειρο από έναν ταπεινό γέροντα, με τίτλο (το χειρόγραφο) » Μπιχλεν-ΑΡΕΙΑΝ 0-2″ αναφέρει στην εισαγωγή του: Τη νύχτα που ήχησε η εθνοσωτήρια ανταρσία των ημετέρων στρατιωτικών πατριωτικών δυνάμεων, είδα όνειρο, ένας γέρος που έδειχνε ρακένδυτος και μίλαγε μια γλώσσα ακατάλυπτη σε μένα αλλά τα καταλάβαινα παραδόξως όλα με προειδοποίησε ακουμπώντας με στον ώμο, «Φοβού τους ανθρώπους που φέρουν τα χρώματα της φωτιάς και της πίσσας στις σημαίες τους, φοβού αυτούς που στο μέλλον θα κυκλώσουνε τον Άλφα (του Κενταύρου)». Αμεσως συνειδητοποίησα πως οι αναρχικοί ήταν σε συμμαχία με το διάβολο και θα έπρεπε να έχουμε τα μάτια μας στραμμένα σ’αυτούς».
        Μιγκελ Αστράυ, Ιούλιος 1936.

        • Ο/Η chief rebel angel λέει:

          Τα υπόλοιπα στο υπό έκδοση βιβλίο του ιταλού μυστικοεπαναστάτη Teli Klaniouri «Κορδ Ελ Αστρες, όπου πραγματεύεται την κρυφή ιστορία των επαναστάσεων.

        • Ο/Η μανικακος λέει:

          εκδοσεις PlazzaNustra?

        • Ο/Η chief rebel angel λέει:

          Καλόόοοοοό,
          Μόνο το πρώτο μέρος όμως,
          Θα ακολουθήσει και δέυτερο που έχει πάρει τα δικαιώματα ο γνωστός μεγαλοεκδότης Αντώνης Πλατσάνης και ο τίτλος αυτού θα είναι «Πλατσανίζοντας το Δ.Ν.Τ, σκηνές από τις αντικαπιταλιστικές τρώγλες του κόσμου των από κάτω, και πώς αποδεικνύεται η Κούφια Γη».

        • Ο/Η μανικακος λέει:

          o Α.Πλατσανης παιζει με καποιους κυκλους συνωμοσιολογιας,αλλα δε ειμαι σιγουρος οτι τρολαρει….
          κατι παιζει μ’αυτον…..

      • Ο/Η rednready2 λέει:

        @risinggalaxy
        Με συγχωρείς αλλα εδώ κολλάει το «ζήτω ο Τρότσκι»(Για την Κροστάνδη)

        (για να μην παρεξηγηθω η ημιμάθεια αναφέρεται σε εκέινους που πιστεύουν στις θεωρίες συνομωσίας.)

        αυτα.

  20. Φυλάκιση μέχρι 3 χρόνια σε όσους προτρέπουν σε ρατσιστική βία

    Εγκρίθηκε ομόφωνα από το σημερινό υπουργικό συμβούλιο το νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης για την καταπολέμηση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας. Στο νομοσχέδιο προβλέπεται: Φυλάκιση από 6 μήνες έως 3 χρόνια και χρηματική ποινή 3.000 έως 10.000 ευρώ για όλους όσους με πρόθεση, δημόσια ή προφορικά διά του Τύπου ή του Διαδικτύου, παροτρύνουν ή διεγείρουν πρόσωπα ή ομάδες σε βιαιοπραγίες εναντίον όλων όσων προσδιορίζονται με βάση το χρώμα τη φυλή τη θρησκεία κλπ.
    Τιμωρείται επίσης με φυλάκιση έως τρία χρόνια όποιος εγκωμιάζει ή αρνείται τη σημασία εγκλημάτων γενοκτονίας, κατά της ανθρωπότητας, πολέμου κλπ. Διοικητικό πρόστιμο 15.000 έως 300.000 ευρώ επιβάλλεται στα νομικά πρόσωπα για λογαριασμό των οποίων πραγματοποίησε τις παραπάνω πράξεις φυσικό πρόσωπο με διευθυντική θέση.

    http://news.radiobubble.gr/2011/10/3.html

    • Ο/Η Spin λέει:

      ΟΙ πασόκοι είναι φυλή????α πάμε να πάρουμε την περιουσία της εκκησίας θα είναι θρησκευτικό έγκλημα? αν γράψουμε για τα χρυσά αυγά θα φάμε 3χρόνια?

      Κατά τα άλλα το νομοσχέδιο πάει να περιορίσει το ρατσισμό ή να ενισχύσει τους ακροδεξιούς?

    • Ο/Η DrAluca λέει:

      Εχω την αισθηση οτι οι ποινες που προυπηρχαν ηταν βαρυτερες….

      Χαμογελατε…

  21. Ο/Η dr.Fake λέει:

    Το να πιστεύει κάποιος ότι η γη είναι κούφια και ότι μέσα εκεί ζούνε ροζ παγκαλόμορφα ερπετά που τρέφονται με το ιχώρ των ελ, μου φαίνεται τόσο γελοίο, όσο το να πιστεύει ότι δεν γίνεται τίποτα «πίσω από την κουρτίνα» και ότι μαθαίνουμε περισσότερα από 10% από όσα συμβαίνουν και μας αφορούν.

    Δεν έχουμε να επιλέξουμε μόνο μεταξύ του εκάστοτε κυβερνητικού εκπροσώπου και των λιακοπουλοειδών…..

    Όσο για την 9/11 η ταπεινή γνώμη μου είναι πως δεν έχει πολύ σημασία το τι πιστεύεις ότι έγινε, αλλά 1ον να διακρίνεις το πως το εκμεταλεύτηκε στη συνέχεια αυτό που έγινε η αμερικανική κυβέρνηση και 2ον να αντιλαμβάνεσαι ότι ΝΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΣΤΑΖΕ να οργανώσει και να στήσει ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ αν έκρινε ότι «πρέπει».

  22. Ο/Η BandieraRossa λέει:

    Το να μπλέκεις Κροστάνδη, Μπολσεβίκους, ΕΣΣΔ με συνωμοσιολογία είναι άκυρο. Η προσπάθεια διάβρωσης ου καθεστώτος ήταν πραγματική, η κατασκοπεία υπήρχε. Η Κροστάνδη είναι άλλου παππά ευαγγέλιο.

  23. Ο/Η zalkador λέει:

    The box is big… so big…

  24. Ο/Η risinggalaxy λέει:

    Τα περισσότερα «ντοκιμαντέρ» για την 911 έχουν φτιαχτεί από πρώην ρεπουμπλικάνους και νυν hardcore ακροδεξιούς. Τελικά η μεταφυσική της ακροδεξιάς είναι οι θεωρίες συνωμοσίας.

    • Ο/Η Julien Febvre λέει:

      και της (ακρο)αριστεράς επίσης

      • Ο/Η risinggalaxy λέει:

        δυστυχώς σε κάποιες περιπτώσεις ναι φίλε. το ωραίο είναι ότι οι περισσότεροι δεν έχουν διααβάσει καν για το θέμα και αν είναι να που τη παπάρα τους θα σου μεταφέρουν ακριβώς εκείνα τα επιχειρήματα τύπου alex jones, λιακόπουλου και πολέμιων της «νέας τάξης»… ότι νανι με κρεμμύδι δηλαδή

  25. Το «κοιμητήριο της Πράγας» του Έκο ασχολείται με τέτοιου είδους συνωμοσιολογικές μπούρδες.

    • Ο/Η Narrator λέει:

      Το «Κοιμητήριο της Πράγας» του Έκο είναι ένα πολύ ΚΑΚΟ (λογοτεχνικά) βιβλίο.

    • Ο/Η catalternative λέει:

      Και το «Εκκρεμές του Φουκώ» του Έκο ασχολείται με θεωριές συνωμοσίας (Να̈́ιτες), και κατά την γνώμη μου προσεγγίζει το θέμα με πολύ έξυπνο τρόπο ;). Εξαιρετικό!!! 😀

      • Ο/Η lot-lot λέει:

        Το Εκκρεμές του Φουκώ τα λέει όλα για το θέμα 😀

        • Ο/Η Narrator λέει:

          Έχω διαβάσει μόνο «Το Όνομα του Ρόδου» το οποίο ήταν εξαιρετικό. Με δεδομένη τη φήμη του Έκο, η απογοήτευσή μου από το «Κοιμητήριο» ήταν μεγάλη. Ευτυχώς μου το είχαν δανείσει γιατί αν είχα πληρώσει και 20+€ θα έκανα εκστρατεία για τα λεφτά μου πίσω…

  26. Ο/Η Nick P. λέει:

    Προπαγανδιστες εννοειτε τους μηχανικους που υποστηριζουν οτι ενα τετοιο οικοδομημα δε γινεται να γινει σκονη, ή μηπως τον Ιαπωνα αρχιτεκτονα των Twin Towers που ειχε δηλωσει παλαιοτερα οτι τα Twins αντεχουν οχι 1, αλλα 2 Jet planes το καθενα χωρις να πεσουν??

    ‘Η μηπως τον Silverstein που τα ασφαλισε λιγους μηνες πριν κ ειχε πει το φοβερο «PULL IT» για το WTC7?

    ( Six months before the 9/11 attacks the World Trade Center was «privatized» by being leased to a private sector developer. The lease was purchased by the Silverstein Group for $3.2 billion – http://www.youtube.com/watch?v=7WYdAJQV100 )

    Δε θελω ναρχισω παλι την ιδια συζητηση για την 9/11 αλλα σας παρακαλω μην ειστε τοσο αφελης..

    Μονο τα γεγονοτα του Πενταγωνου να δειτε ή ακομα καλυτερα το documentary με τους πυροσβεστες που ελεγαν οτι ενας ενας οι οροφοι σκαγανε λες κ ηταν ποπκορν ( http://www.youtube.com/watch?v=G1zED8dy63w&feature=related ) , θα σταματουσατε να λετε οτι υπαρχει εστω κ μια περιπτωση να το εχουν κανει τυποι που ζουν σε σπηλιες κ θελουν να σκοτωσουν ολους τους Αμερικανους που υπαρχουν! Αυτα τα λεει ο Bush και η Condoleezza για να τα πιστευει ο καθε τρομαγμενος Αμερικανος, (δλδ αυτος που χρειαζεται) οχι εμεις κ εσεις!!!!

    «No less that FOUR laws of classical physics were violated that morning, according to the official fairytale conspiracy yarn. Newton’s 2nd and 3rd Laws of Motion, the Law of Conservation of Momentum and the 2nd Law of Thermodynamics. Clever chaps, these al Qaeda plotters. If the US public were just a little more scientifically literate, then 9/11 would have been solved within weeks, the perps would be in jail for life, and we wouldn’t be fighting corporate welfare queen wars.»

    http://www.youtube.com/watch?v=PfxkcBmZfK0&feature=related

    • Ο/Η Julien Febvre λέει:

      Τα τρία γουρουνάκια είναι πίσω από το 9/11
      Αλήθεια λέω το διάβασα στο Ξυπνήστε ρε!!!

      • Ο/Η Nick P. λέει:

        Οχι τα τρια γουρουνακια, τα τρια πουλακια καθονταν!!!

        Δε μπορω να καταλαβω πως μερικοι δε το δεχεστε καν σαν πιθανοτητα!!

        Γιατι σου φαινεται απιθανο εξηγησε μου!

        • Ο/Η Spin λέει:

          Μα 2 πουλάκια από ατσάλι έριξαν τους δίδυμους πύργους. Τυχαίο???

        • Ο/Η Julien Febvre λέει:

          Θα σου εξηγήσω αργότερα. Είμαι σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Σόρος τώρα.

        • Ο/Η LAGARTSAS-A λέει:

          Julien Febvre
          Εσυ εισαι ο συγγραφεας του αρθρου;!

        • Ο/Η Julien Febvre λέει:

          Ναι

        • Ο/Η LAGARTSAS-A λέει:

          Όχι, γιατι επαθα ένα νοητικο τραμπακουλο με τον αχταρμα που παρεθεσες.
          Με το σκεπτικο του πονηματος σου και συ μπορει να εισαι ενας συνομωσιολογος και ολκης μαλιστα.
          Με ποια κριτήρια κανεις το διαχωρισμο μεταξυ “θεωριων συνομωσιας” ή μη;!
          Τον ορθολογισμο;! Την επιστημονικη προσεγγιση;! Το διαλεκτικο υλισμο;! Τη διαλεκτικη;! Των ειδημονων;! Των κοινωνικων ελιτ του πνευματος;! …
          Ή τα παρελκομενα:
          εθνικισμο;! Οχλο;! Μεταφυσικη προσεγγιση;! Συναισθημα;! Φοβο;! πνευματικη κατωτεροτητα των μαζων;! Ροπη στο παραμυθι;! …
          ή με κριτηριο τους επιτηδιους της εξουσιας καπιταλιστες ή μη,
          διαφωτιστες ή μη, καθοδηγητες ή μη, αριστερους ή μη, φασισταραδες ή μη.

        • Ο/Η zalkador λέει:

          ειρωνία incoming…

        • Ο/Η Julien Febvre λέει:

          Δεν γνωρίζω. Ρίξε τα ταρώ

        • Ο/Η Nick P. λέει:

          Τα’χεις μπλεξει ολα στο κεφαλι σου. Τι σχεση εχει παλι ο Σορος??

          Αλλα ξεχασα, ειναι οι ειρωνικες απαντησεις των «ψαγμενων» που δεν μπαινουν καν στη διαδικασια να απαντησουν με επιχειρηματα.

          υ.γ. τα χαιρετισματα μου στον Georgie. Παει καιρος που εχουμε να τα πουμε…

        • Ο/Η Julien Febvre λέει:

          Η ειρωνεία είναι το χιούμορ των απελπισμένων Νικ

          Ψαγμένος δεν είμαι. Είμαι ένα άτομο που αν και βρίσκεται σε απόσταση από τον ναό του ανορθολογισμού που λέγεται Ελλάδα, ανησυχώ πολύ για την ψυχική μου υγεία. Γυρνάω σπίτι που πάντα τσαντισμένος από την παράνοια του συστήματος και των γύρω μου που προσπαθώ να τους εξηγήσω τα αυτονόητα και ακούω για UFO; Έτσι πως πάει η κατάσταση, βέβαια, θα έρθει η στιγμή που θα τα τινάξω τελείως με αυτά που ακούω και θα απαλλαγείτε μια για πάντα από μένα τον ενοχλητικό. Υπομονή. Μερικούς μήνες ακόμα, συνοδευόμενους από UFO, Ιλλουμινάτι, Σόριδες κτλ και ίσως μετά κανένας συντροφάκος να ενδιαφερθεί να μου στέλνει τσιγάρα στο ψυχιατρείο. (Άσε που δε καπνίζω κιόλας). Σκέφτομαι όμως να το αρχίσω

          1+1=3 εχχχ 4 μήπως, Μπα νομίζω ότι 1+1=5… χάνομαι!!!

        • Ο/Η Nick P. λέει:

          χαχαχα λοιπον θα σου απαντησω κ γω μια τελευταια φορα.

          Αν ηταν ολα οπως λες, τοτε οι κυβερνησεις ανα τον κοσμο, αλλα κυριως των Αμερικανων, ΠΑΝΤΑ μας λεγανε κ μας λενε την αληθεια! ΤΙ ΩΡΑ ΜΟΝΟ ΠΕΣ ΜΟΥ!! 🙂

          τεσπα, εγω δε μιλησα ουτε για UFO, ουτε για Illuminaty, ουτε για Σοριδες. Εγω απλως σου ειπα πως ΜΠΟΡΕΙ να εχουν τα πραγματα οσο αφορα την 9/11. Κ μη ξεχνας τι επηλθε μετα απο κεινη τη μερα. βλ. war on terror (σε ολο το… συμπαν), ιρακ – αφγανισταν (re-construction contracts, πετρελαια κλπ).

          Ενδεικτικα να σου πω πως: The total cost of the American wars the last 10 years is estimated to at least 3.7 TRILLION and counting.. ( http://www.reuters.com/article/2011/06/29/us-usa-war-idUSTRE75S25320110629 )

          ΤΡΙΛΛΛΛΛΛΛΛΛΛΛΛΙΟΝ ΡΕ κ μου λες μετα οτι δεν υπαρχουν συνομωσιες….

        • Ο/Η Julien Febvre λέει:

          Οι απαντήσεις στην 5η παράγραφο

      • Ο/Η αναρχοβλαχος λέει:

        το ξυπνηστε ρε ειναι ενα πολυ εγκυρο καθαρα ειδησεογραφικο μπλογκ..σε παρακαλω
        xaxa 😛

  27. Ο/Η Χρήστος λέει:

    Συνωμοσιολογία η άποψη πως το χτύπημα στους δίδυμους πύργους ΔΕΝ ήταν τρομοκρατικό;

    Δεν νομίζω Τάκη.

  28. Ο/Η oldboy99 λέει:

    Με μια «πρώτη ματιά», της συνωμοσιολογίας το κάγκελο δλδ! 😀

  29. Ο/Η theodore λέει:

    Ine sti fisi tu anthropou i epiviosi tu…kanis den aftothisiazete gia na epiviosi o diplanos tu…ektos ke an
    1. pistepsi oti afto-thisiazomenos tha sosi polus alus ke katepektasi tha sinehisi na iparhi mesa apo aftus tus alus ite san ergo ite san pistevo ite san arhes.
    2. afto-thisiasti gia to pedi tu…opu ke pali logo tu oti o idios sinehizete meso tu pediu tu ine san na min ekane akrivos afto-thisia !

    an i epiviosi enos anthropou epivali tin katastrofi enos alu anthropu…kanenas mas den tha distasi na…epiviosi….asheta me to pos tha vaftisi tin…praxi tu pu odigise stin epiviosi tu

    otan enas anthropos niosi oti ehi exasfalisi tin epiviosi tu arhizi na asholite me ala themata pio afirimena opos i tehnes…

    ….meriki omos anthropi ite den niothun pote oti ehun exasfalisi tin epiviosi tus ke monimos thelun perisotera ite theorun «tehni» to na mazevun «epiviosi» asheta me to an i «tehni» tus afti katastrefi alus anthropous….
    i teleftea paragrafos periehi tin olon ton kakon tis anthropotitas, ola ta ipolipa ine sinomosio-logies.

    to venus project periehi tin lisi sta parapano provlimata.
    read on…
    keep doing…
    prosper.

  30. Ο/Η αγγελική λέει:

    Η μεγαλύτερη συνωμοσία έχει να κάνει, με την διαχείρηση των ανθρώπινων συναισθημάτων, κι αν αυτό δεν το βλέπεις τότε χρειάζεται να ανοίξεις κι άλλο την οπτική σου.
    Κι αν δεν είναι συνωμοσία, τότε θα πρέπει να αναρρωτηθείς πως συμβαίνει με γνώση τόσων χιλιάδων ετών κι ακόμα είμαστε στην αρχή.

    • Ο/Η Julien Febvre λέει:

      Η μεγαλύτερη συνωμοσία έχει να κάνει με την αδυναμία του μέσου Έλληνα (αριστερού και δεξιού) να κατανοήσει τα γεγονότα που συμβαίνουν στο εμπειρικό επίπεδο με βάση την λογική. Όταν αυτό το πετύχει ίσως μπορούμε να ελπίζουμε σε κάποιες αλλαγές. Για την ώρα, ας μένουμε στη λογική του όχλου που αναζητά εχθρούς, (Ιλλουμινάτι, Νέες τάξεις, μασόνους, προδότες) μέχρι να περιμένουμε τον φυρερίσκο μας να σκάσει μύτη και να μας καθοδηγήσει γιατί εμείς είμαστε φυσικά ανάξιοι να αυτο-οργανωθούμε και να αυτο-κυβερνηθούμε. Ψάχνεις μια ακριβή περιγραφή για την έννοια του όχλου; Ρίξε μια ματιά στους Σπιθαίους, στην πάνω πλατεία και στα κανακάρια που βρωντοφωνάζουν έξω από τα σπίτια των πολιτικών «αν έχετε τιμή αν έχετε πατρίδα ανάποδα γυρίστε την ασπίδα». Αλλά προφανώς το Zeitgeist δεν τα έχει προβλέψει αυτά εε; Μιλάς για συναισθήματα, σωστά! Το συναίσθημα δίχως τη λογική αποτελεί την υλική βάση του φασισμού. Η έννοια της πολιτικής συμμετοχής όταν εκλείπει αφήνει ανοιχτό το δρόμο για την ανέγερση φυρερίσκων σε μια κοινωνία μάζας βυθισμένη στην απάθεια, που δεν ξέρει τι θέλει, δεν ξέρει τι περιμένει!!!

Αφήστε απάντηση στον/στην lot-lot Ακύρωση απάντησης