Αναδημοσιεύω το κείμενο από το   EGAINST.COM ..,

 

…και το προσυπογράφω απόλυτα. θα παρακαλούσα να διαδοθεί παντού στου δίκτυο από όποιον θα το προσυπέγραφε και αυτός…

 

***

«Περήφανε» Ελληναρά, αυτό το κείμενο απευθύνεται σ’ εσένα. Εσένα που ξαφνικά πιστεύεις πως…ξύπνησες!

Εσένα που θεωρείς πως ξύπνησες τοποθετώντας την ελληνική σημαία στο μπαλκόνι του σπιτιού σου και σαν avatar στο facebook. Εσένα που ξαφνικά αντιλήφθηκες πως… σε πούλησαν οι «αλήτες – προδότες – πολιτικοί», αλλά φυσικά ξαναπήγες να τους ψηφίσεις ώστε να αποκρούσεις τον «κομμουνιστικό κίνδυνο» και να προστατεύσεις τις καταθέσεις που δεν έχεις από τον «κίνδυνο της εξόδου της Πατρίδας από το ευρώ και την άτακτη χρεοκοπία». Εσένα που πιστεύεις πως πίσω απ’ το κάθε τί κρύβεται μια μυστική συνωμοσία Εβραίων και μασόνων, που κοιτάς τον ουρανό κάθε τρεις και λίγο για να δεις αν «μας ψεκάζουν ή όχι», που επικροτείς την βία κατά των μεταναστών που «σου παίρνουν τις δουλειές»…

Εσένα ρατσιστή που επιδιώκεις να συνδέσεις το όνομα του τόπου στον οποίο γεννήθηκε η Δημοκρατία και πρωτοδοκιμάστηκε η αυτοκυβέρνηση, με τον μιλιταρισμό, και την ξενοφοβία. Εσένα που αφού μάσησες απλωμένος στην ξαπλώστρα τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις, θυμήθηκες πως πρέπει «να επιστρέψουν τα κλεμμένα». Εσένα που ξαφνικά θέλεις να «ξεβρωμίσει ο τόπος», να δίνεται φαγητό «μόνο σε Έλληνες», να γίνονται μεταγγίσεις αίματος «μόνο σε Έλληνες», αφού βέβαια ξεζούμισες πρώτα μετανάστες στα χωράφια, στα εργοστάσια, στα δημόσια έργα, αλλά και μέσα στο ίδιο σου το σπίτι, να ξεσκατίζουν την ανήμπορη μάνα σου και να αισθάνεσαι οσιομάρτυρας που παραχωρούσες μια τρίωρη έξοδο την Κυριακή… Εσένα που αντιμετωπίζεις ως εχθρούς τους αριστερούς και τους αναρχικούς, αλλά ποτέ δεν κάθισες να διαβάσεις τι στο διάολο μπορεί να λέει αυτός ο Μαλατέστα, ή εκείνος ο Μαρξ, ή η άλλη, η Έμμα Γκόλντμαν, αλλά αρκέστηκες να αναμασάς από τότε που θυμάσαι τον εαυτό σου τις χιλιοειπωμένες παπαριές της ακροδεξιάς για «ανθέλληνες», «άπλυτους» κτλ. Αλήθεια…ποιός μισεί τη χώρα στην οποία γεννήθηκε; Αυτός που χρόνια τώρα αγωνιζόταν στους δρόμους για ανθρώπινα δικαιώματα, ελευθερίες, ισότητα, ισονομία, δικαιοσύνη ή αυτός που σχημάτιζε λακκούβες στους καναπέδες παρακολουθώντας reality και τσόντες;

Σ’ ακούω να γελάς ειρωνικά… «περήφανε» Ελληναρά του πληκτρολογίου! Σε βλέπω να σερφάρεις στο διαδίκτυο από το πρωί μέχρι το βράδυ, να σχολιάζεις σε κάθε ανάρτηση και όποτε σε πιάνουν τα υπαρξιακά σου, να μιλάς για την «Πόλη» που «πάλι με χρόνια με καιρούς, πάλι δική σου θα ‘ναι»! Να κάνεις λόγο για τις «προφητείες του Γέροντα Παίσιου», να μιλάς για Ορθόδοξα και Βυζαντινά μεγαλεία και ταυτόχρονα να εκθειάζεις τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη – τι τρομερός συνδυασμός! Αρχαία Ελλάδα και Βυζάντιο… (από τη μια η δημοκρατία και από την άλλη ο θεοκρατικός σκοταδισμός… ή μάλλον σκοταδισμός και στις δύο περιπτώσεις, μιας και δεν είσαι σε θέση ν’ αντιληφθείς ούτε καν την φιλοσοφική δημοκρατική σκέψη των αρχαίων Αθηναίων, και απεναντίας, φετιχίζεσαι είτε με εικόνες του Λεωνίδα είτε με έναν από τους μεγαλύτερους σφαγείς της αρχαιότητας, τον Μέγα Αλέξανδρο)!

 

Που ήσουν λοιπόν τιμητή της αριστεράς και της αντιεξουσίας; Ενδεικτικά και μόνο ερωτώ τα παρακάτω:

Πού ήσουν όταν ψηφίστηκε ο νόμος [1] περί κηρύξεως μιας απεργίας παράνομης και καταχρηστικής και πότε συνειδητοποίησες ότι σ’ αυτή την χώρα, εδώ και 30 χρόνια, δεν υπήρξε ούτε μία σημαντική ή δυναμική απεργία που να μην κηρύχθηκε παράνομη ή/και καταχρηστική[2] από κάποιο ελληνικό δικαστήριο; Γιατί τώρα παραπονιέσαι που είσαι άνεργος, που σε θεωρούν «συνεργάτη» και δεν έχεις άδειες, επιδόματα, αποζημίωση απόλυσης κλπ.; Πότε αγωνίστηκες στον χώρο της δουλειάς σου; Πότε προσπάθησες να συνδικαλιστείς αυτο-οργανωνόμενος, μακριά από πουλημένες ή ανίκανες συνδικαλιστικές ηγεσίες ή εργατοπατέρες; Πού ήσουν όταν εργάτες απολύονταν στην προσπάθεια τους να ιδρύσουν σωματείο στα εργοστάσια και τις εταιρίες; Και ποιό ρόλο είχες, αλήθεια, στις απεργίες; Του απεργού, ή μήπως του απεργοσπάστη;

Πού ήσουν το Φλεβάρη του 1991, όταν οι εργαζόμενοι της ΕΑΣ (νυν ΕΘΕΛ) ξεκίνησαν απεργία διαρκείας ενάντια στα μέτρα της κυβέρνησης Μητσοτάκη, που ήταν βγαλμένα απευθείας απ’ τις σημειώσεις της Θάτσερ και του Ρήγκαν; Όταν στις 21 Μάρτη του ’91 τα ΜΑΤ γνώρισαν τι θα πει εργατική αντίσταση από πρώτο χέρι ή όταν τον επόμενο χρόνο οι ίδιοι εργαζόμενοι κατέλαβαν κάθε αμαξοστάσιο, περιφρούρησαν την απεργία σε κάθε αφετηρία και στάση και πέτυχαν να μην κυκλοφορήσει κανένα λεωφορείο, ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΕΑΣ, τις απολύσεις και τις μειώσεις μισθών; Ήσουν κάποιος από τους φουρνάρηδες που τους έδιναν δωρεάν ψωμί, ή κάποιος από τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς που προσέφεραν δωρεάν μαθήματα στα παιδιά τους ή έστω κάποιος από τους 40.000 που στήριξαν τους απεργούς σε συναυλία αλληλεγγύης στο στάδιο της ΑΕΚ;

Πού ήσουν όταν η κυβέρνηση Μητσοτάκη άρχισε τις ιδιωτικοποιήσεις το 1992, ξεπουλώντας την ΑΓΕΤ-ΗΡΑΚΛΗΣ, αρχίζοντας μια τακτική που τότε επικροτούσες επειδή το Δημόσιο σου φαινόταν «υδροκέφαλο» και για όλα έφταιγαν πάντα και μόνο οι δημόσιοι υπάλληλοι, ενώ τώρα, που ξεπουλιούνται τα πάντα, από ενεργειακές πηγές και υπηρεσίες μέχρι νοσοκομεία, φωνάζεις επειδή η κόρη σου είναι κατά 99% μέσα στους 150.000 δημοσίους υπαλλήλους που θ’ απολυθούν ως περιττοί σε μία χώρα που έχει το μικρότερο δημόσιο τομέα και τους πιο κακοπληρωμένους δημοσίους υπαλλήλους από όλες όσες την κατηγορούν για «υπέρογκο Δημόσιο Τομέα»;

Ξέρω! Ναι για τότε ξέρω! Ήσουν στα συλλαλητήρια του «Η Μακεδονία είναι Ελληνική», ανεμίζοντας ένα ριγέ γαλανόλευκο πανί με ένα σταυρουδάκι. Καταλαβαίνεις πόσο μακριά νυχτωμένος ήσουν όταν είχαν αρχίσει ήδη να σου κλέβουν τη ζωή κι εσύ φορούσες μια περικεφαλαία ενώ ήσουν έτοιμος να πάθεις εγκεφαλικό σκεφτόμενος ότι κάποιοι «γυφτοσκοπιανοί» (γειά σου ρε Άριε Έλληνα…!) τόλμησαν ν’ αμφισβητήσουν την ελληνικότητα του Βουκεφάλα και του αναβάτη του;

Αλήθεια, τί έκανες όταν το 1992 οι ασφαλιστικές εισφορές εκτοξεύτηκαν ενώ, με τον πρώτο ασφαλιστικό νόμο, οι ασφαλισμένοι χωρίστηκαν στους «πριν την 1.1.1993» και στους «μετά την 1.1.1993», με τους τελευταίους να είναι γνωστό ήδη από τότε, πριν από 19 χρόνια, ότι αν ποτέ έφταναν να συνταξιοδοτηθούν θα έπρεπε να ζήσουν με χρήματα που δεν φτάνουν ούτε για φαγητό 10 ημερών; Τώρα που μειώθηκε στο ήμισυ η σύνταξη του γέρου σου, μήπως αναρωτιέσαι αν είσαι και εσύ συνυπεύθυνος που αντί να αντισταθείς τότε, προτίμησες να ρεφάρεις με τζογαρίσματα σε αεριτζίδικες επιχειρήσεις και σε χρηματιστήρια;

Και όταν οι πολιτικοί που ψήφισες με υπερηφάνεια (και μυαλό) παγωνιού, επικύρωναν την Συνθήκη του Μάαστριχτ, γιατί δεν μπήκες καν στον κόπο να μάθεις τί αφορούσε και πώς θα επηρεαζόταν η ζωή σου και η ζωή στην χώρα που ζεις; Δεν σου πέρασε από το μυαλό ότι ο Νεοφιλελευθερισμός δεν έχει χώρο στην βάρκα του παρά μόνο για ελάχιστους; Πώς σου ήρθε ότι εσύ θα ήσουν μέσα σ’ αυτούς; Επειδή ήσουν το καλό παιδί και ψήφιζες καμαρωτά; Επειδή δεν απεργούσες ή επειδή ανέμιζες όλο χαρά την γαλάζια και πράσινη σημαία; Επειδή δεν ήξερες τι σημαίνει πορεία διαμαρτυρίας, πίστεψες ότι θα σε λυπηθούν εσένα και την οικογένειά σου… ;

Όταν ο Σημίτης και οι φίλοι του σε έβαλαν να παίξεις στο χρηματιστήριο γιατί ήσουν τόσο αδικαιολόγητα αμόρφωτος ή αφελής ώστε να πιστέψεις ότι «όλοι μπορούν να πλουτίσουν έτσι»; Υποτίθεται ότι σπούδασες, ναι; Πώς δεν κατάλαβες κάτι που ακόμα και ένα παιδί του δημοτικού θα υποπτευόταν; Υπήρξες κυρίως ηλίθιος, κυρίως κάθαρμα ή και τα δύο μαζί;

Μπορείς να μου εξηγήσεις με δικά σου λόγια, γιατί το 1998 πανηγύριζες σε κατάσταση ιερής μανίας επειδή ανατέθηκαν στην χώρα οι Ολυμπιακοί αγώνες του 2004, λες και ήταν δύσκολο να φανταστείς, ότι με την μίζα και την γνωστή μαφία που εκμεταλλεύεται τέτοιου είδους παγκόσμια happenings…, θα πλούτιζε μια μικρή ντόπια και μη, μειοψηφία, ενώ έμπαιναν οι βάσεις για την πιο βαθιά εξαθλίωση του λαού σε μια χώρα που σπαταλούσε σαν νεόπλουτος μικροαστός; Από που σκέφτηκες ότι θα βγουν αυτά τα λεφτά; Από το μαγικό καπέλο του Σημίτη ή της Αγγελοπούλου ή από την δική σου τσέπη και πάνω στα πτώματα των μεταναστών εργατών που τότε, για χάρη της Ολυμπιάδας ήταν εργάτες, ενώ μετά μεταμορφώθηκαν από τη μια στιγμή στην άλλη σε «λαθρομετανάστες»;

Πού ήσουν τον Ιούνη του 2003, όταν στη σύνοδο κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Πόρτο Καρράς της Χαλκιδικής 25.000 άνθρωποι διαδήλωσαν ενάντια στις ολιγαρχίες αυτού του πλανήτη; Όταν αναρχικοί συγκρούονταν με τα ΜΑΤ, λίγα χιλιόμετρα μακριά από το κτίριο της συνεδρίασης, προσπαθώντας να σπάσουν τον αστυνομικό κλοιό;

Που ήσουν από το Μάη 2006 ως τον Απρίλη 2007, όταν δεκάδες χιλιάδες φοιτητές κατέλαβαν τα πανεπιστήμια όλης της χώρας, ρισκάροντας ή και χάνοντας εξάμηνα από τις σπουδές τους, ώστε να αποτρέψουν την ψήφιση του νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που πρότεινε η Γιαννάκου ; Όταν οι φοιτητές κατέβαιναν καθημερινά στους δρόμους, αντιμετωπίζοντας την κρατική καταστολή, μέσα από ποιά φωνή εκφραζόσουν τότε ενάντια στους φοιτητές και τις διεκδικήσεις τους, αν όχι από τη ΔΑΠάρα της Μυκόνου;

Όταν οι δάσκαλοι απεργούσαν επί 35 ημέρες διεκδικώντας ένα καλύτερο δημόσιο σχολείο και τους χτυπούσαν τα ΜΑΤ σε καθημερινή βάση, γιατί χαιρόσουν; Επειδή πίστευες ότι το δημόσιο σχολείο ήταν για φούντο έτσι κι αλλιώς αφού είχε γεμίσει με παιδάκια μεταναστών; Τώρα γιατί γκρινιάζεις που το παιδί σου θα μπει σε μία τάξη 25 τ.μ. μαζί με άλλα 40 παιδιά;

Πού ήσουν όταν βγήκε στη φόρα το σκάνδαλο του Bατοπαιδίου, της Siemens, του παραδικαστικού κυκλώματος, των υποκλοπών, των βασανιστηρίων κατά των Αφγανών και τωναπαγωγών των Πακιστανών ; Χαίρεσαι ακόμα που οι μπάτσοι αθωώθηκαν λόγω αμφιβολιών; Σου λέει κάτι ότι από την εποχή του Μελίστα [3], οι μόνοι ποινικοί που έχουν πλήρη ασυλία σ’ αυτήν την χώρα που αποκαλείς ακόμα Πατρίδα, είναι οι μπασκίνες (και, εσχάτως, και οι νεοναζιστές);

 

Πού ήσουν όταν το Κράτος έβαφε τα χέρια του με αίμα; Όταν δολοφονούσε τον Μιχάλη Καλτεζά, πυροβολώντας τον πισώπλατα. Όταν ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ, της νεολαίας της σημερινής κυβερνητικής παράταξης, δολοφόνησε χτυπώντας με λοστό στο κεφάλι το Νίκο Τεμπονέρα, κατά τη διάρκεια κατάληψης ενάντια στο νομοσχέδιο του τότε Υπουργού Παιδείας, Βασίλειου Κοντογιαννόπουλου. Όταν σκότωνε εν ψυχρώ τον 15χρονο Αλέξη Γρηγορόπουλο. Όταν όλοι εμείς ήμασταν στο δρόμο, ενάντια στο Κράτος της Καταστολής και της Τρομοκρατίας, εσύ που ακριβώς βρισκόσουν;

Πού ήσουν πέρσι όταν ο κόσμος προσπαθούσε να συνδιαμορφώσει προτάσεις μέσα από λαϊκές συνελεύσεις; Μούντζωνες τη Βουλή φορώντας μια γαλανόλευκη σαν μπέρτα και έτρωγες καλαμποκάκι; Όταν στα τέλη του περσινού Ιούνη χιλιάδες διαδηλωτών δέχτηκαν τη βίαιη καταστολή της Αστυνομίας, εσύ βοηθούσες πρόθυμα σαν παρακρατικός ακροδεξιός ή έβριζες για την καταστροφή των μαρμάρων του κέντρου απ’ αυτούς που θες ν’ αποκαλείς κουκουλοφόρους; Τον Φλεβάρη του ’12, θρηνούσες για την πυρκαγιά στο Αττικόν ή σήκωνες την πέτρα ενάντια στα χακί τάγματα ασφαλείας; Αλήθεια, πότε επιτέλους θα σταματήσεις να μασάς την καραμέλα της Μαρφίν, αποδίδοντας σε χιλιάδες ανθρώπους το εσκεμμένο ή όχι έγκλημα ενός-δύο-τριών ανθρώπων;

Και κάτι ακόμα: Τώρα πού είσαι; Τώρα που κατηγορείς για τα πάντα τους πάντες και τα πάντα, από τον Σόρος έως τους εξωγήινους, αλλά κυρίως βέβαια τους «κουκουλοφόρους, ανθέλληνες, προδότες, αναρχικούς των Εξαρχείων» και τους «ξένους – που – ήρθαν – και – σου – πήραν – την – χώρα». Είσαι έστω και τώρα ελάχιστα συγκεντρωμένος ώστε να καταλάβεις ποιός είναι ο εχθρός και ποιός ο φίλος και ο σύμμαχος; Τι ρωτάω; Εσύ είσαι έτοιμος, στο όνομα της Πατρίδας… να ψηφίσεις ακόμα και τα παιδιά του Αδόλφου…

Δεν σου γράφω για να σε αφορίσω – δεν είμαι παπάς εξάλλου. Ούτε για να αποδείξω αυτάρεσκα πως εγώ είμαι ο αγωνιστής που δεν ευθύνεται για τίποτα κι εσύ αυτός που αξίζει να κοιμηθεί όπως έστρωσε. Σου γράφω για να διαλύσω, όσο μπορώ, αυτό το τοπίο της ανορθολογικής ομίχλης που έχεις δημιουργήσει στον ορίζοντα σου. Προσπαθώ, αναλαμβάνοντας κι εγώ τις δικές μου ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση, να κόψω το δέντρο, που μας κρύβει το δάσος. Κατάλαβε το, κι εμπέδωσε το, πως είτε το θέλουμε είτε όχι μαζί θα συνεχίσουμε στο δρόμο της εξαθλίωσης ή μαζί θα αγωνιστούμε για ν’ αλλάξουμε ριζικά ό,τι στρεβλό δημιουργήσαμε ή αφήσαμε να δημιουργηθεί όλα αυτά τα χρόνια. Αν επιλέξεις να συγκρουστείς μαζί μου, γυρίζοντας την πλάτη στα πραγματικά σου προβλήματα, να ξέρεις πως έχω κι εγώ την ψυχή να συγκρουστώ, ενάντια σε κρατικούς και παρακρατικούς μηχανισμούς εξουσίας και καταπίεσης. Άλλωστε δεν θα ‘ναι η πρώτη φορά για μένα. Και θα το κάνω. Γιατί απαιτώ να ζήσω ελεύθερος και ως ίσος μεταξύ ίσων. Αλλά, προτεραιότητα μου είναι να είσαι δίπλα μου, κι εγώ σ’ εσένα.

 

Σημειώσεις

1.  Ν.1264/1982 ο οποίος τροποποιήθηκε κυρίως με τον Ν.1915/1990.
2. Μια απεργία θεωρείται παράνομη όταν κηρύχθηκε χωρίς την τήρηση των διατυπώσεων κήρυξης που προβλέπονται στο νόμο, ενώ καταχρηστική όταν, παρόλο που κηρύχθηκε σύμφωνα με τις τυπικές προϋποθέσεις, θεωρείται ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση η προσφυγή σε απεργία υπερβαίνει προφανώς τον κοινωνικό ή και οικονομικό σκοπό του δικαιώματος των εργαζομένων να επιδιώξουν με αυτή την ικανοποίηση κάποιου αιτήματός τους. Η κρίση περί παρανομίας και καταχρηστικότητας υπάγεται στην αρμοδιότητα των δικαστηρίων τα οποία σχεδόν ποτέ δεν έκριναν απεργία νόμιμη ή μη καταχρηστική…
3. Ο αστυνομικός που πυροβόλησε εν ψυχρώ τον Μιχάλη Καλτεζά την 17.11.1985

Συνδιαμόρφωση κειμένου από Ian Delta, Efor, Michael Th

 

***

 

16 responses »

  1. Ο/Η Προμηθέας λέει:

    Είναι απλώς ένα αναρχικό παραλήρημα που έχουμε δει κατά δεκάδες αναρτημένα όλον αυτόν τον καιρό της κρίσης. Η επιμονή στον Μητσοτάκη και στη ΝΔ – που ούτε και εμένα μου είναι συμπαθής – δείχνει την μεροληψία του συντάκτη, τυφλωμένου από την αναρχική ιδεολογία. Κακώς έχασα το χρόνο μου γράφοντας αυτό το σχόλιο, απλώς θύμωσα όταν βλέπω ότι μέσα σε όλη αυτήν την κατάσταση επιμένουν κάποιοι να θέλουν να διχάζουν τον ελληνικό λάο.

    • Ο/Η risinggalaxy λέει:

      Ναι είναι πολύ «διχαστικό» το κείμενο επειδή δεν γουστάρουμε οπαδούς του Χίτλερ, της αστυνομίας, της μαφίας και των μπάτσων, των μεγαλοεκδοτών και των αφεντικών και των τραπεζιτών. Προσωπικά όχι μόνο τον θέλω αυτόν τον «διχασμό» αλλά θα κάνω τα πάντα για να μεγαλώσει. Όχι τίποτα άλλο, αλλά για να έχω να πω κάτι αξιοπρεπές στα παιδιά μου αύριο μεθαύριο, όταν θα με ρωτάνε «τι έκανες εσύ μπαμπά για τον καπιταλισμό». Είναι θέμα αξιοπρέπειας.

    • Ο/Η Μιχάλης Θ λέει:

      Αυτό που λες δεν γίνεται. Είναι αδιανόητο να μην υπάρχουν «διχασμοί» σε μια κοινωνία όπου ο καθένας έχει διαφορετική άποψη. Εφόσον δεν υπάρχει διαφωνία, δεν υπάρχει και διαλεκτική. Είναι καθαρός φασισμός να συμφωνούν τυφλά όλοι σε όλα. Η πάλη των ιδεών είναι ιδιαίτερα σημαντική για την πολιτική ζύμωση. Το θέμα είναι κατά πόσο οι συγκρουόμενες απόψεις, πραγματικά, προσφέρουν κάτι, διεγείροντας την φαντασία και δημιουργώντας νέα συλλογικά προτάγματα, και κατά πόσο αναπαράγουν απλά και μόνο χρεοκοπημένα δίπολα.

    • Ο/Η Antonis λέει:

      Δηλαδή τώρα, δίνοντας ως Link στο όνομα σου ένα μπλογκ που αναφέρεται σε «λαθροεισβολείς», θεωρίες συνωμοσίας και λοιπές μπούρδες, περιμένεις και απάντηση? Με κάτι τύπους σαν κι εσένα, εννοείται ότι θέλουμε διχασμό, να μη σου πω απόσχιση.

  2. Ο/Η point λέει:

    Διάβασα το άρθρο και σε άλλα σημεία συμφωνώ, σε άλλα διαφωνώ. Εκεί όμως που θέλω να σταθώ είναι ότι αναφέρεις αυτούς που πέθαναν από «τα χέρια» της αστυνομίας ή φιλοκυβερνητικών οργανώσεων με ονόματα και ημερομηνίες, ενώ τα θύματα της Marfin τα αναφέρεις ως ένα-δύο-τρία άτομα… Γιατί? Επειδή δεν ήταν 15 χρονών δεν θα λείψουν σε κάποιον? Η μήπως η ζωή τους δεν έχει την ίδια αξία μ’ αυτή ενός παιδιού? Να υπενθυμίσω ότι η μια ήταν έγκυος. Δεν ήταν ένα απλό γεγονός, ούτε κάτι που πρέπει να ξεχνιέται. Ήταν άτομα που απλά βρισκόντουσαν στην δουλειά τους, ούτε καν διαπληκτίζονταν, ούτε καν προκάλεσαν και όμως πέθαναν με άσχημο τρόπο εξαιτίας λανθασμένων αποφάσεων κάποιον κουφιοκέφαλων -γιατί για εμένα επιεικώς κουφιοκέφαλοι ήταν.
    Αν θέλεις να κρίνεις και κατακρίνεις τους γύρω σου για την ξενοφοβία, τον ρατσισμό, την αφέλεια, την κουτοπονηριά και το πόσο φυγόπονος μπορεί να είναι ο καθένας, καλύτερα να αναφέρεις τα πάντα όπως έχουν. Κι αυτά που συμφέρουν τη θέση που υποστηρίζεις, κι αυτά που δεν τη συμφέρουν.
    Αν αυτό που θέλεις να αποδείξεις είναι ότι εσύ τουλάχιστον σκέφτεσαι και δεν παπαγαλίζεις απλά, τότε θα πρέπει να έχεις το κουράγιο να είσαι ξεκάθαρα αντικειμενικός.
    Εμένα προσωπικά εκεί με έχασες. Ενώ στην αρχή με συνεπήρε το άρθρο στη συνέχεια κάπου άρχισα να αισθάνομαι ότι η βάρκα μας γέρνει μονόπαντα..
    Με το σχόλιό μου δεν έχω σκοπό να κρίνω τις πεποιθήσεις σου, παρά μόνο την αντικειμενικότητά σου.
    Άλλωστε ο καθένας έχει τη δική του άποψη και η διαφορετικότητα πάντα θα υπάρχει. Δεν γίνεται να έχουμε όλοι τις ίδιες απόψεις, όταν έχουμε διαφορετικά βιώματα, ιδεώδη, ήθη, έθιμα και μόρφωση.

    • Ο/Η risinggalaxy λέει:

      Αν και δεν είμαι ανάμεσα στους συγγραφείς του κειμένου να σου θυμίσω ότι ο αναρχικός χώρος, είναι ο μοναδικός πολιτικός χώρος που έχει αναλάβει τόσο γρήγορα τις ευθύνες του με ανακοινώσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας των συλλογικοτήτων ακόμα και αυτών που δεν είναι στην Αθήνα. Για την ακρίβεια την ώρα που τα πολιτικά κόμματα στη βουλή έπαιζαν μεταξύ τους το γνωστό τσίρκο της επίρρηψης ευθυνών από το ίδιο απόγευμα είχαν βγει οι πρώτες ανακοινώσεις από συλλογικότητες οι οποίες δεν είχαν και καμιά σχέση με τα γεγονότα. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι σημείου αυτομαστιγώματος . Σε παραπέμπω λοιπόν στις δεκάδες ανακοινώσεων και αναλύσεων για την Μαρφίν από τους ίδιους τους αναρχικούς. Ευχαριστώ για το χρόνο σου.

      υ.γ
      Δεν θυμάμαι ποτέ άλλοτε πολιτικά υποκείμενα να βγαίνουν και να λένε «ναι, έχουμε εμείς τις ευθύνες για αυτό που έγινε» ακόμα και αν δεν ήταν αυτοί οι οποίοι έκαναν τη πράξη καθεαυτή.
      Επίσης θα ήταν πολύ εύκολο να τα ρίχναμε στη συνωμοσιολογία και να λέγαμε το «παρακράτος» οι «υπηρεσίες» αλλά δεν έγινε από καμιά συλλογικότητα .

  3. Ο/Η Manudi λέει:

    @Kaloghros
    Φίλε μου θα ως προς τα έθνη θα συμφωνήσω με την απάντηση του Μιχάλη Θ. Ως προς το χρήμα πρέπει να κάνεις την διάκριση χρήματος και κεφαλαίου. Το ένα δεν είναι το άλλο. Το χρήμα αντιπροσωπεύει την ανταλλακτική αξία ενώ το κεφάλαιο προυποθέτει τη ύπαρξη της υπεραξίας, και άρα την έννοια της εκμετάλευσης. Όπως ξέρουμε, απουσία χρήματος δεν σημαίνει και απουσία εκμετάλλευσης, σε καμμία περίπτωση δε κοινωνία ισότητας.

  4. Ο/Η sea λέει:

    Αγαπημένοι φίλοι, συμφωνώντας στα περισσότερα, παραθέτω τις εξής σκέψεις τις οποίες θα ευχόμουν ίσως, να κατέβαιναν σε κεφάλια ολοένα και περισσότερου κόσμου… Αντιλαμβάνομαι όλο το θυμό που κατα καιρούς έχει δημιουργηθεί και οδηγήσει σε αντι-δράσεις όπως μια απεργία ή ό,τι άλλο..Όμως ίσως θα ταν πιο αποτελεσματικό και πιο εφευρετικό σε τρόπους αντίδρασης σαν επόμενο, αν καθένας συνηδειτοποιούσε ποιος είναι ο ίδιος και τι όντως θέλει από τη ζωή του, αν αγαπούσε επιτέλους αυτόν τον εαυτό κι αποφάσιζε σταθερά πια να πράττει το καλύτερο γι αυτόν…Αν αυτό γινόταν ανά μονάδα τότε όλες οι μονάδες μαζί σταθερά και έχοντας πια δύναμη πηγαία θα κατάφερναν ανατροπές που τώρα δε συμβαίνουν ουσιαστικά και σίγουρα ακόμα δεν έχουν το επιθυμητό εύρος. Δεν μπορεί να τσακώνεσαι με τη γυναίκα σου όλη μέρα , να μη ξέρεις πώς να διαχειριστείς θέματα του παιδιού σου, να πηγαίνουν κόντρα οι γονείς στους δασκάλους, να χει χαθεί από παντού η εμπιστοσύνη , να κατεβαίνεις στην απεργία φορώντας παπουτσάκι nike, να είσαι ανυπόμονος, να θέλεις επειδή από μιικρός όλο θεέλεις ένα μέλλον καλό για σένα -αλλά- το τώρα το δικό σου πρώτα και της εποχής σου μετά να μην καταλαβαίνεις ποιο είναι, και να συνεχίζεις να θυμώνεις ολοένα και περισσότερο με σένα και με τους γύρω σου και να περιμένεις να έρθει η πολυπόθητη ανατροπή έχοντας την πεποίθηση ότι αυτός είναι ο σωστός τρόπος… οι κοινωνίες που έχουν καταφέρει να ζουν ειρηνικά και ισότιμα, δεν είχαν αυτά τα εσωτερικά χαρακτηριστικά αλλά πολύ πιο λεποφυή και πρώτα μέσα τους..

  5. Ο/Η stamatula theodosi λέει:

    Πολύ ωριαία οι μισοί ενάντιων των αλων μισόν και το αποτέλεσμα ??? δεν συμφωνώ σε πολλά ,και θέλω μια απάντηση ,η δικιά σας η δράση τόσον χρόνον τη αποτέλεσμα έφερε,με πολύ σεβασμό για της απόψεις όλων ….θα κάνω κοινοποίηση γιατί υπάρχουν και αλήθειες πολλές ,προσωπικά θέλω να ακούγονται όλες οι φωνές …..

    • Ο/Η risinggalaxy λέει:

      Ευχαριστώ για το σχόλιο. Προσωπικά το βρίσκω αρκετά δύσκολο να απαντήσω και να είμαι και σύντομος. θα το προσπαθήσω αλλά δεν το βλέπω 😛

      Το κείμενο αυτό γράφτηκε από κάποια άτομα που ανήκουν στον λεγόμενο αναρχικό – αντιεξουσιαστικό χώρο(τουλάχιστον έτσι τον αποκαλούν οι περισσότεροι). Αυτό σημαίνει ότι αποδέχονται κάποιες συγκεκριμένες αναλύσεις για την πραγματικότητα γύρω μας και από αυτές έχουν και κάποια οράματα για το πως θα ήθελαν να είναι ο κόσμος μας. Η βασική ιδέα είναι ότι το καπιταλιστικό σύστημα παραγωγής είναι ανορθολογικό και βάρβαρο, επιτρέποντας την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο με ότι αυτό συνεπάγεται και για τα υπόλοιπα είδη του πλανήτη όπως και για το φυσικό περιβάλλον. Το με τι θα αντικατασταθεί ο καπιταλισμός είναι ένα ζήτημα στο ποίο διαχωρίζονται μεταξύ τους διάφορες σχολές και παραδόσεις της μαρξιστικής και της αναρχικής/ελευθεριακής σκέψης. Αυτό που λέμε «επαναστατική θεωρία».

      Από αυτό προκύπτει ότι η τοποθέτηση σου «οι μισοί εναντίων των άλλων μισών» είναι μάλλον υπερβολικά γενικόλογη. Και αυτό γιατί δεν είμαστε όλοι το ίδιο. Για παράδειγμα ο εργάτης που κατεβαίνει στην απεργία δεν είναι το ίδιο με τον φασίστα που μαχαιρώνει με άλλους δέκα κάποιον μετανάστη εργάτη/εργαζόμενο σε μια γωνιά της Αθήνας.

      Εγώ δεν είμαι το ίδιο με τον Βαρδινογιάννη, ούτε εσείς προφανώς με τον Σαμαρά. Έχουμε διαφορετικούς υλικούς όρους στη ζωή μας και δεν ανήκουμε στο ίδιο σύνολο. Εγώ που προσυπογράφω αυτό το κείμενο θέλω μια οργάνωση της κοινωνίας στην οποία δεν θα υπάρχει καθόλου βία, εκμετάλλευση και καταναγκασμός. Δεν είναι ουτοπικό, είναι κάτι πολύ απλό και τέτοιες κοινωνίες υπήρξαν σε όλη την καταγεγραμμένη ιστορία του πλανήτη πολύ πριν τον κομμουνισμό και τον αναρχισμό. Από την άλλη οι φασίστες, οι εθνικιστές και οι Ναζί(εθνικσοσιαλιστές) θέλουν έναν κόσμο στον οποίο κυριαρχεί το Κράτος και το κεφάλαιο και μάλιστα θέλουν τη χειρότερη μορφή Κράτους(το ολοκληρωτικό/αστυνομικό και τη χειρότερη μορφή εργασίας: την στρατιωτικοποιημένη.

      Εγώ θέλω έναν κόσμο χωρίς τραπεζίτες, χωρίς Σαμαράδες, χωρίς έθνη και χωρίς πολέμους. Οι φασίστες θέλουν έναν κόσμο στρατόπεδο.

      Ανέφερες επίσης να σου πω «τι ακριβώς αποτέλεσμα έχει η «δικιά μας» δράση».
      Το ίδιο το κείμενο αναφέρει ένα σωρό αγώνες στην ελληνική κοινωνία που δόθηκαν και είτε νίκησαν είτε ηττήθηκαν. Για την ακρίβεια κανείς στο εργατικό κίνημα, είτε είναι αριστερός είτε αναρχικός δεν θεωρεί ότι τα τελευταία χρόνια έχουν επιτευχθεί «νίκες». Αντιθέτως υπάρχει έντονος προβληματισμός και για τα μέσα και για τους σκοπούς που χρησιμοποιούνται πάντα. Είναι μια συζήτηση που δεν τελειώνει ποτέ. Αν τελείωνε, θα ζούσαμε σε μια κοινωνία χωρίς ιδιοκτησία και χωρίς Κράτος.
      Αυτό που μετράει είναι η συμμετοχή και η οργάνωση.

      Ελπίζω κάπως να βοήθησα.

      Υπάρχουν δύο βιβλία που πραγματεύονται το τι είναι η Μαρξιστική κριτική για το Κεφάλαιο , με την οποία συμφωνούν άλλωστε στα περισσότερα και οι αναρχικοί, και τι είναι ο Αναρχισμός. Και τα δύο μπορούν να αγοραστούν με 15 ευρώ το πολύ ή να τα βρεις σε ηλεκτρονική μορφή με μια απλή έρευνα στο google :

      Κάρλο Καφιέρο – Σύνοψη του Κεφαλαίου του Μαρξ – Εκδ. Ελεύθερος Τύπος
      Μάρκος Μάγιερ – Αναρχισμός πως άρχισαν όλα – Εκδόσεις Γνώση.

      • Ο/Η risinggalaxy λέει:

        Α …και να μην ξεχάσω ότι αυτά στα οποία δεχόμαστε επίθεση από το Κράτος το Κεφάλαιο και τους διεθνής οργανισμούς τους όπως το IMF,τα τελευταία δύο χρόνια είναι αυτά τα οποία θεωρούμε πολύ σημαντικά αλλά ξεχνάμε ότι κατακτήθηκαν με τους αγώνες αναρχικών, κομμουνιστών ,σοσιαλιστών, φεμινιστριών, περιβαντολογικών ακτιβιστών κτλ… 8ωρο, δικαίωμα, ψήφου, κατάργηση της παιδικής εργασίας, μόρφωση για όλους και πάει λέγοντας.
        Δεν θυμάμαι κανένα φασίστα και κανένα Χρυσαυγίτη (Ναζί) να πάλεψε για τίποτα. Ήταν τα σκυλιά της άλλης πλευράς.

      • Ο/Η kaloghros λέει:

        «Εγώ θέλω έναν κόσμο χωρίς τραπεζίτες, χωρίς Σαμαράδες, χωρίς έθνη και χωρίς πολέμους. Οι φασίστες θέλουν έναν κόσμο στρατόπεδο.»

        Αν στον κόσμο που θέλεις υπάρχουν χρήματα,τότε θα υπάρχουν και τράπεζες και σαμαράδες…Δεν εχω κατανοήσει ακόμη γιάτι να μην υπάρχουν Έθνη;Άλλο πράγμα είναι να υπάρχει ένας χώρος που να ονομάζεται πατρίδα άλλα με ορθάνοιχτα σύνορα και άλλο το να λες ότι είμαι Γήινος-πρώην Ελβετός,πχ…
        Στο δια ταύτα…η πηγή όλων των κακών είναι τα χρήματα..Αμισθία,κοινωνικό έργο απ’όλους για όλους και να τελειώσουμε επιτέλους με τις πολιτικές μας ιδεοληψίες…

      • Ο/Η Μιχάλης Θ λέει:

        @kaloghros
        «Δεν εχω κατανοήσει ακόμη γιάτι να μην υπάρχουν Έθνη;Άλλο πράγμα είναι να υπάρχει ένας χώρος που να ονομάζεται πατρίδα άλλα με ορθάνοιχτα σύνορα και άλλο το να λες ότι είμαι Γήινος-πρώην Ελβετός,πχ…»
        ============================
        Θα σου απαντήσω ως ένας από τους συγγραφείς αυτού του άρθρου. Συμφωνώ με αυτό που λες και μπήκα στον κόπο να γράψω γιατί επιτέλους βλέπω μια σωστή απάντηση πάνω στο θέμα αυτό.
        Να ορίσουμε όμως, πρώτα, τί εννοούμε έθνος. Είναι το έθνος-κράτος και οι αξίες που ορίζει αυτό, ή μήπως αφορά στο σύνολο των αξιών που διέπουν έναν πληθυσμό που ζει σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή; Αν είναι το πρώτο, τότε ΝΑΙ θέλω να το καταργήσω (φυσικά, κατάργηση του έθνους κράτους σημαίνει και ελεύθερες μετακινήσεις, αλλά, όταν λέω ελεύθερες πραγματικά το εννοώ. Όπου ο καθένας θα μετακινείται γιατί πραγματικά το θέλει και όχι γιατί του το επιβάλουν οι συνθήκες, όπως σήμερα με τη μαζική μετανάστευση). Όμως, καταργώντας το έθνος κράτος δεν σημαίνει ότι θα καταργηθούν και όλες οι αξίες, ο τρόπος ζωής και οι παραδόσεις των ανθρώπων μιας γεωγραφικής περιοχής. Βέβαια, αν οι αξίες αυτές είναι ετερόνομες (που οδηγούν στην μισαλλοδοξία) αυτό είναι άλλο καπέλο. Αυτό θα το θίξω και θα συμβάλω με τον λόγο μου και την κριτική μου στη διαμόρφωση αξιών που θα συμβαδίζουν με την αυτονομία, τη δημοκρατία και τις ατομικές ελευθερίες. Δεν καταργούμε, δηλαδή, το έθνος. Απλά προσπαθούμε να το εμποτίσουμε με δημοκρατικές αξίες (που όπως και να το κάνουμε, υπάρχουν σε κάθε πολιτισμό). Έπειτα, προωθούμε δια-πολιτισμικές σχέσεις, κάτι που σημαίνει ότι βρίσκουμε κοινά σημεία με άλλους πολιτισμούς, κοινές (δημοκρατικές) αξίες και φέρνουμε τους ανθρώπους ποιο κοντά τον έναν με τον άλλον.

        Το θέμα περί χρήματος είναι μεγάλο. Δεν έχω χρόνο να το συζητήσω τώρα.

      • Ο/Η Οδυσσέας λέει:

        Μ’αρέσει ο διάλογος που έχετε ανοίξει, έχω τις απόψεις μου, τις διαφωνίες μου και τις συμφωνίες μου. Ο λόγος όμως που γράφω δεν είναι η προσωπική μου τοποθέτηση αλλά η ρεαλιστική (δυστυχώς) όσον αφορά τη παράγραφο περί υπάρξεως πραγματικών ειρηνικών κοινωνιών κατα την διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας.
        »Εγώ που προσυπογράφω αυτό το κείμενο θέλω μια οργάνωση της κοινωνίας στην οποία δεν θα υπάρχει καθόλου βία, εκμετάλλευση και καταναγκασμός. Δεν είναι ουτοπικό, είναι κάτι πολύ απλό και τέτοιες κοινωνίες υπήρξαν σε όλη την καταγεγραμμένη ιστορία του πλανήτη πολύ πριν τον κομμουνισμό και τον αναρχισμό. Από την άλλη οι φασίστες, οι εθνικιστές και οι Ναζί(εθνικσοσιαλιστές) θέλουν έναν κόσμο στον οποίο κυριαρχεί το Κράτος και το κεφάλαιο και μάλιστα θέλουν τη χειρότερη μορφή Κράτους(το ολοκληρωτικό/αστυνομικό και τη χειρότερη μορφή εργασίας: την στρατιωτικοποιημένη.»
        Η κατάληξη όλων αυτών των κοινωνιών ήταν η υποδούλωση τους από τους διατεθιμένους να χρησιμοποιήσουν την βία για να ασκήσουν εξουσία με τη μορφή δικτατοριών, κατοχών, πραξικοποιημάτων κτλ.. Ο λόγος είναι ότι η εξουσία ασκήται πιο εύκολα σε ομοιοποιημένες μάζες, πικρό γεγονός είναι ότι η φοβισμένη μάζα που επιδιώκουν τα ολοκληρωτικά συστήματα να δημιουργήσουν είναι πιο εύκολα χειραγωγήσιμη το μόνο που χρειάζεται είναι φόβος και τυφλή υπακοή. Τέλος η αδυναμία να υπάρξουν ειρηνικές κοινωνίες είναι ότι βασική προυπόθεση είναι η δημιουργία μίας μάζας που να αποτελήται από αυτό που έκαστος από εμάς θεωρεί ιδανικούς Ανθρώπους, έλα μου ντε όμως που ο καθένας μας έχει άλλη θεώρηση για το ποιός είναι αυτός ο Άνθρωπος και έτσι το θάυμα της Ανθρώπινης διαφορετικότητάς είναι που δημιουργεί και τη σύγκρουση μεταξύ επιβολής και υπεράσπισης

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s