αναδημοσίευση από το ιστολόγιο

 Ο ΑΠΑΤΡΙΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ :

***

Έχω έναν φίλο, κοινωνιολόγο, καθηγητή σ’ ένα Λύκειο της επαρχίας. Το περασμένο Σάββατο που συναντηθήκαμε (κάθε Σαββατοκύριακο επιστρέφει στην πόλη), μου είπε προβληματισμένος:
«Ξέρεις, αυτές τις ημέρες δεν έχουν ξεκινήσει κανονικά τα μαθήματα, κάτι τετράωρα γίνονται, δεν έχει βγει ακόμα το κανονικό πρόγραμμα. Πρέπει να ολοκληρωθούν πρώτα οι τοποθετήσεις, οι μεταθέσεις, οι αποσπάσεις των καθηγητών σε διάφορα σχολεία, ώστε να ξέρει κανείς που θα βρεθεί και τι θα διδάξει. Έτσι λοιπόν ο κάθε καθηγητής, ανάλογα με την ειδικότητά του, προσπαθεί να συζητήσει με τα παιδιά κάποιο θέμα, συνήθως απ’ αυτά που θα αναπτύξει στη διάρκεια της χρονιάς».
«Τι θα διδάξεις φέτος;»
«Κοινωνιολογία, Πολιτική και Δίκαιο, όπως πάντα. Γι’ αυτό, απ’ την πρώτη στιγμή που συνάντησα τα παιδιά στην αίθουσα, είχα στη σκέψη μου να συζητήσω μαζί τους κάποια θέματα και πρώτο πρώτο το νεοναζιστικό φαινόμενο και τα εγκλήματα της γνωστής ομάδας. Αλλά με πρόλαβαν εκείνα, κάποια περισσότερο πολιτικοποιημένα κάτι είπαν αρνητικό για τους χρυσαυγίτες (άλλωστε μην ξεχνάς ότι σε λίγο θα ψηφίζουν), κι έτσι ήρθε ώριμο το θέμα προς συζήτηση».
Χαμογέλασα, αν και δεν μπορούσα να σκεφτώ καθώς τον άκουγα, τι τον είχε προβληματίσει.
«Σου δημιούργησε κανείς πρόβλημα;»
«Όχι. Άλλωστε και να προσπαθούσε (υπάρχουν και χρυσαυγίτικα φρούτα στο σχολείο), εγώ θα συνέχιζα. Άλλο με προβλημάτισε, δηλαδή κάποια ερώτηση που μου έκανε μια ομάδα παιδιών της τρίτης τάξης του Λυκείου: “Είναι οι χρυσαυγίτες… αναρχικοί;” Κι αν θυμάσαι, αυτή την ίδια ερώτηση μού είχαν κάνει και πέρσι κάποια άλλα παιδιά, σ’ ένα σχολείο της πόλης μας…».
Το θυμόμουν. Όπως θυμόμουν ότι είχε συγκεντρώσει τα παιδιά της τελευταίας τάξης εκείνου του σχολείου σε μια αίθουσα με τηλεόραση και dvd player (όλα τα σχολεία διαθέτουν μια τέτοια αίθουσα) και τους είχε προβάλει το βίντεο του Βαξεβάνη για την Χρυσή Αυγή, που το βρίσκει εύκολα κανείς στο YouTube. Σκεφτόμουν, όμως, ότι μια τέτοια ενέργεια, όπως και οι σχετικές συζητήσεις, «νομιμοποιούνται» από το είδος των μαθημάτων που διδάσκει ο φίλος μου κι ότι ενδεχομένως κάποιες άλλες ειδικότητες μένουν «ακάλυπτες»· και το είπα.
«Ακόμα κι έτσι να είναι», μου απάντησε, «αρκετοί είναι εκείνοι που διδάσκουν αυτά τα μαθήματα, αλλά δεν προχωρούν σε παρόμοιες ενέργειες ούτε έχουν διάθεση να ενημερώσουν τα παιδιά, ανοίγοντας συζητήσεις. Απλώς “σωπαίνουν”. Και παρουσιάζεται ύστερα το φαινόμενο των νέων ψηφοφόρων που μπερδεύουν αυτά τα ναζιστικά περιττώματα με τους αναρχικούς (βλέπε και τον απατεωνίστικο “αντισυστημικό” τους λόγο!) και τους ψηφίζουν. Δεν είναι τρομερό;»
Δεν του απάντησα. Αποφάσισα μόνο εκείνη τη στιγμή να μεταφέρω την παραπάνω συζήτησή μας σε κείμενο και να το δημοσιεύσω στο blog, με μια έκκληση προς τους αριστερούς καθηγητές, είτε διδάσκουν τα παραπάνω μαθήματα είτε όχι, να ενημερώσουν τα παιδιά, γιατί είναι τουλάχιστον αστείο να θεωρούν τους εαυτούς τους «ανεύθυνους» και αθώους, ως… εκτός ειδικότητας, οι αριστεροί καθηγητές που διδάσκουν άλλα μαθήματα και επικοινωνούν κάθε μέρα μαζί τους.  ΜΙΛΕΙΣΤΕ! Γιατί πολλά απ’ τα παιδιά είναι ανημέρωτα και μπερδεμένα. Κι είναι αρκετοί οι χρυσαυγίτες (καθηγητές και νεολαίοι) σήμερα στα σχολεία, που επιδιώκουν να τα εξαπατήσουν, παριστάνοντας τους «επαναστάτες». ΜΙΛΕΙΣΤΕ! ΕΝΗΜΕΡΩΣΤΕ! Γιατί αύριο θα εμφανιστούν τα «μαχαίρια» στα σχολεία κι είναι βέβαιο πως θα ’χουμε θύματα, ιδιαιτέρως μεταξύ των παιδιών των μεταναστών («θα διώξουμε τα παιδιά των “ξένων” απ’ τα σχολεία», έχουν διακηρύξει οι χρυσαυγίτες), και τότε θα είναι μάλλον αργά.

 

[ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Φυσικά η έκκλησή μου δεν απευθύνεται στους χρυσαυγίτες καθηγητές και στους άλλους δεξιούς του ΛΑ.Ο.Σ (και όχι μόνο) που συναγελάζονται και συνοδοιπορούν μαζί τους. Γιατί αυτοί και «μιλούν» στα παιδιά, και σωπαίνουν με σεβασμό όταν μιλάει ο φύρερ Μιχαλοκιάκος, και σηκώνονται όρθιοι, όταν κάποιος ηλίθιος τους προστάζει «εγέρθητου!» Όλοι αυτοί έχουν επιπλέον στην υπηρεσία τους ένα φονικό εγχειρίδιο «Πολιτικής και Δικαίου» (γράφτηκε και διανεμήθηκε επί Νέας Δημοκρατίας), στο οποίο αναφέρθηκα διεξοδικά πέρσι στο κείμενό μου «Φασιστικές διδαχές περί αναρχίας» και στο οποίο διαβάζει κανείς μεταξύ άλλων ότι «η αναρχία οδηγεί στο δεσποτισμό, ο οποίος δεν είναι τίποτε άλλο από μοναρχία χωρίς νόμο…». Οπότε, μ’ αυτά που διαβάζουν και διδάσκονται τα παιδιά, δε μου φαίνεται παράξενο που μπερδεύουν το νεοναζιστικό μόρφωμα της Χρυσής Αυγής με την αναρχία και κάνουν ερωτήσεις σαν αυτή του τίτλου.]

***

Advertisements

One response »

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s