Αναδημοσίευση από το athensindymedia

***

Έχοντας ουσιαστικά ριζώσει στην Ελληνική κοινωνία και μη έχοντας νιώσει στο παρελθόν σημαντικά δείγματα ρατσισμού φτάνω πλέον σε ηλικία 24 χρονών να λέω ότι δεν αντέχω άλλο αυτή την κατάσταση. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει σχέδιο εξόντωσης των μεταναστών, προσπαθούν να μας κάνουν να φύγουμε με το ζόρι.

Πολλές φορές έτυχε να με ρωτάνε αν νιώθω ή αν έχω νιώσει ρατσισμό στην Ελλάδα. Κι εγώ πάντα με απόλυτη ειλικρίνεια απαντούσα ότι έχω νιώσει σε έναν μικρό βαθμό, πράγμα που θεωρώ απόλυτα λογικό. Βλέπετε, γνωρίζω ότι δεν ζούμε στην ιδανική κοινωνία και δυστυχώς η θεωρία της εξέλιξης του Δαρβίνου δεν επαληθεύεται σε όλους μας. Μερικοί παρέμειναν πίθηκοι.

Η ιστορία μου στην Ελλάδα ουσιαστικά ξεκινά το 1999 όταν μαζί με τους γονείς και την αδερφή μου μεταναστεύσαμε για μια καλύτερη ζωή. Ήρθαμε στην Αθήνα, και μάλιστα μείναμε σε μία από τις πιο high class περιοχές της, την Κηφισιά, εκεί όπου μας φιλοξένησε και μας βοήθησε στα πρώτα μας βήματα ένα συγγενικό πρόσωπο. Η ζωή μου με όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει κάποιος σε μια χώρα που δεν ξέρει την γλώσσα κύλισε ομαλά. Από την 4η δημοτικού που ξεκίνησα κατέληξα να τελειώνω το λύκειο και στις πανελλήνιες με βαθμό 18,3 να καταφέρνω να πραγματοποιήσω το πολυπόθητο όνειρο των γωνιών μου, να περάσω στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Στο ΕΜΠ απολάμβανα κάθε μου ημέρα. Με όλα τα αρνητικά που έχει η σημερινή παιδεία ένα θετικό μέσα σε όλα αυτά είναι ότι, στα ελληνικά πανεπιστήμια -εάν έχεις διάθεση- μπορείς να καλλιεργηθείς σωστά και να διευρύνεις τους ορίζοντές σου, χωρίς να εννοώ μόνο σε επιστημονικό επίπεδο. Η ελευθερία του λόγου και της διακίνησης ιδεών θεωρώ ότι είναι ένα από τα ελάχιστα κεκτημένα που έχουμε την τύχη να απολαμβάνουμε –σε περιορισμένους χώρους δυστυχώς- εν έτη 2014.

Για να μην πλατειάζω, ο δικός μου Γολγοθάς ξεκινά από τον προηγούμενο Σεπτέμβρη. Είμαι πλέον στο 11ο εξάμηνο και χρωστάω 5 μαθήματα. Επειδή η εξεταστική του Σεπτέμβρη χάθηκε αποφάσισα να εντατικοποιήσω την αναζήτησή μου για δουλειά. Είχα κάνει διάφορες μικροδουλειές στο παρελθόν, ΠΑΝΤΑ με μαύρα. Πλέον όμως που αναζητώ κάτι πιο σταθερό και επίσημο –αφού και αυτές που έπαιζαν με μαύρα δεν υπάρχουν πια- αντικρίζω την σκληρή πλευρά της ελληνικής πραγματικότητας. Μετά από κάποιες συνεντεύξεις που πέρασα έμαθα τα εξής:

Για να εργαστεί αλλοδαπός στην Ελλάδα πρέπει να έχει άδεια εργασίας. Εγώ έχω φοιτητική άδεια που σου λένε ότι επιτρέπει να εργαστείς, όμως ΜΟΝΟ ως part time κι αυτό αφού συνάψεις σύμβαση με τον εργοδότη και την καταθέσεις στο υπουργείο εσωτερικών και αφού περιμένεις 4-5 μήνες να σου δώσουν το ΟΚ, μετά να πας να εργαστείς. Το ίδιο ισχύει αν θες να βγάλεις άδεια εργασίας, πρέπει ο εργοδότης να σε προσλάβει και να περιμένει να πας να εργαστείς μετά από 4-5 μήνες, αφού δηλαδή βγει η άδεια εργασίας. Πείτε μου λοιπόν φίλοι μου, είναι αυτό το πράγμα ρεαλιστικό? Γίνεται σε μια εποχή όπου η ανεργία αγγίζει 30% να βρω εγώ τέτοιον εργοδότη? Δεν είναι αυτό το πράγμα ρατσιστική αντιμετώπιση?

Το αποκορύφωμα σε όλα αυτά έρχεται σήμερα. Επειδή βαρέθηκα να με απορρίπτουν για το θέμα των χαρτιών μου, αποφάσισα να ανανεώσω νωρίτερα φέτος την άδειά μου –λήγει 5 Μαΐου- με σκοπό να την μετατρέψω σε εργασιακή με την βοήθεια μιας πλασματικής σύμβασης εργασίας που θα συνάψω με έναν γνωστό μου, ίσα δηλαδή για να πάρω το χαρτί και να μπορέσω ελεύθερα να αναζητήσω εργασία αλλού. Σήμερα λοιπόν έμαθα ότι, κλείσανε όλα τα τμήματα αλλοδαπών της Αττικής και τα αντικαταστήσανε με μόλις 4, τα επονομαζόμενα ‘’one stop shop’’ που σε αηδειάζει μόνο να τα προφέρεις. Για όσους ίσως να μην κατάλαβαν, μέχρι χτες υπήρχαν τα ΚΕΠ των αλλοδαπών από όπου ανανέωνες τα χαρτιά σου. Σχεδόν κάθε δήμος είχε το δικό του αντίστοιχο ΚΕΠ, άρα μιλάμε για πάνω από 50 τέτοια. Ε λοιπόν αυτοί σου λένε ότι, όλα αυτά θα τα αντικαταστήσουν με 4 κέντρα τα οποία είναι όπως τα προηγούμενα σε μέγεθος, δηλαδή 4 υπάλληλοι θα εξυπηρετούν εκατοντάδες. Εγώ δηλαδή, πρέπει πλέον να πάω στην Παλλήνη –από την Κηφισιά- και να περιμένω με άλλα 600-700 άτομα, για να εξυπηρετηθούν από μας ΜΟΛΙΣ οι 100. Και όλα αυτά για μια υπηρεσία την οποία χρησοπληρώνουμε κιόλας, δεν μας την παρέχουν τσάμπα, βλέπετε πληρώνουμε παράβολο 150ευρώ για ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΜΑΣ ΕΔΩ. Σε αναζήτησή μου για το θέμα αυτό βρήκα ελάχιστα πράγματα. Μάλιστα αυτά που διάβασα είχαν να κάνουν με διάφορες συνεντεύξεις του υπουργού εσωτερικών όπου έλεγε ότι αυτή η αλλαγή έγινε ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ. Δεν ξέρω αν πρέπει να κλάψω ή να γελάσω με αυτό το πράγμα που λέει. Σε αλβανικό ιστότοπο βρήκα και τις αποδείξεις για το μπάχαλο που έχει δημιουργηθεί σε αυτά τα κέντρα. Για του λόγου το αληθές επισυνάπτω φωτογραφίες από τις ουρές σε αυτά:

athina-a-2perieaspalini-2

Σχολιάστε

